Arra esküdött fel, hogy gyógyít és a lehető legjobb tudása szerint bánik a betegeivel. Nem tanult az egyetemen marketinget, értékesítést, én-márka építést és nem is szívesen foglalkozik ezekkel. Ahhoz azonban, hogy páciensei legyenek, és azzal és azokkal foglalkozhasson, amiért és akikért éveket tanult, és amit szívvel-lélekkel csinál, meg kell tanulnia, hogyan találjanak el hozzá pont azok a páciensek, akiknek a legjobb tudása szerint segíthet!
Az idő drága!
Egy átlagos ember, naponta több, mint 600 reklámmal találkozik. Az idő a páciensnek – különösen a jómódú páciensnek – is pénz, így sokszor azt választja, aki a leghamarabb szembe jön vele a különböző hirdetési felületeken. Ez nem csak az orvos kiválasztásánál van így, hanem bármilyen más termék/szolgáltatás vásárlásánál is. Vegyünk bár csak egy mosóport, vagy egy csomag kekszet. Ön orvosként ugyancsak temérdek reklámmal találkozik. Befolyást gyakorolnak mindennapi döntéseire. Ha azt szeretné, hogy az orvos – beteg viszonyban pont a megfelelő személyek érkeznének el önhöz, akkor nem tehet mást, mint ezeket a személyeket megpróbálja megtalálni. Felhasználni a marketing eszköztárát.
Kommunikáljon a páciensei felé!
Ahhoz, hogy önt megtalálják a betegek, ma már nem elég benne lenni az arany oldalakban egy hirdetéssel.
- Kell az online felület, (sőt talán a facebook oldal is?!)
- Mindenképpen hozzon létre egy honlapot, melyen a betegek tájékozódhatnak önről (és amit meg is találnak a Google keresőben!)
- Legyen egy szakmai bemutatkozója, iskolákkal, eddigi munkahelyekkel, tapasztalatokkal és azzal, hogy miért választotta az orvosi hivatást, mi tetszett meg magának ebben a szakmában. Olyat írjon, amiből tényleg érezhető, hogy magának ez hivatás és alázattal tud fordulni a betegeihez és azt is részletezze, hog szakterültén belül mi az amivel kiemelten és szívesen foglalkozik!
- Legyen önről fotó is! Lehet profi fotós által készült műtermi kép éppen úgy, vagy egy munka közben a rendelőjében ellesett pillanat. Lényeg, hogy az Ön személyét tükrözze és vidám, barátságos benyomást keltsen
- Szüksége lesz igaz és reális véleményekre a régi, illetve visszatérő páciensektől.
- Az online felületeken fel kell tüntetnie és az elérhetőségeit! (E-mail, telefonszám, rendelés címe). Tudom banálisan hangzik, de ha annyi pénzem lenne ahány weboldalon ez hiányos vagy nincs is fent, nagyon gazdag lennkék.
- Hozzon létre esetleg LinkedIn profilt is, szakmai networking célzattal.
Blogolni (vagy rendszeres tartalmat készíteni a netre) ma már szinte elengedhetetlen!
Nőgyógyászként írhat a megfelelő fehérnemű kiválasztásról, a fogamzásgátlásról, milyen védekezési formát ajánl a serdülőknek, kismamáknak, változó korban lévőknek. Vagy írhat olyat, hogy „5 tipp az egészséges hüvely működésért”. Esetleg endokrinológusként a pajzsmirigy túl – vagy alul működésének jeleiről. A cikk végén érdemes egy finom utalást betenni arról, hogyha a fenti tünetek közül „x” mennyiségűt észlel magán, akkor érdemes orvoshoz fordulnia. A végén pedig az elérhetősége. Ezekben a cikkekben nem kell törekednie a tökéletes szakmaiságra, hiszen a laikus betegek azt úgy sem értenék sőt végig sem olvassák. A lényeg, hogy a betegek magát válasszák, márpedig ha már az első bekezdés tele van idegen kifejezésekkel és latin szavakkal a páciensek megijednek.
Képesítés – amihez nem kell diploma!
A blogra, vagy a különféle magazinokba kerülő cikkek kialakításánál ügyeljen a szerkesztésre, tördelésre és mindig legyen benne egy hozzáillő kép. A legjobb, ha a képeket az Önök saját praxisában készíti el egy profi fotós. Ezek nemcsak hogy jogtiszták és az ön tulajdonát képezik majd, de nagy bizalmat ébresztenek, ha a kliens a képeken látott helyeket és személyeket a valóságban is felismeri. ha látja, hogy nem egy képügynökség személytelen fotói, hanem a valóság elevenedik meg.
Higgye el, ha a betegeivel mélyíti a kapcsolatot és potenciális pácienseivel kommunikál saját weboldalán és egészségügyi portálok tanácsadó rovatain keresztül, a páciensekben erősödik az Ön szakmaiságáról kialakult kép és biztos lehet benne, hogy azt választják, akiben jobban bíznak.
Ne utálja hát a marketinget, hanem lépésről, lépésre illessze be inkább rendelője napi feladatai közé.