A Nagy Magánpraxis Felmérésünket 210, privát praxisban dolgozó orvos töltötte ki. Tizennégy kérdést tettünk fel, azt vizsgálva, a magyar magánrendelők mekkora forgalmat bonyolítanak le, milyen fejlesztéseket szeretnének végrehajtani, és milyen eszközöket használnak fel, hogy népszerűsítsék a praxisukat. Lássuk, milyen a mai magyar magánpraxisok helyzete!
A válaszokat végignézve elmondhatjuk, hogy a magyar magánpraxisok nagy része kicsi. A válaszadóknak több mint a fele, 62%-a olyan rendelőben dolgozik, ahol maximum 3 orvos praktizál. Lényegesen kevesebb az olyan praxisok száma, ahol 4-8 fő rendel, és tized annyian dolgoznak olyan nagy magánrendelőkben, ahol több mint 20 orvos van. Az utóbbi évtizedben kezdte meg magánrendelését a válaszadók fele, és több mint húsz éve rendel a 26%-a. Az orvosok többsége csak egy helyen magánpraktizál, de 40%-uk megosztja a privát rendelésre szánt idejét és kettő, három vagy annál több magánrendelőben dolgozik.
Érdekes szórás figyelhető meg, ha azt nézzük, a válaszoló személyeknek mióta van magánrendelőjük. A válaszadók kétharmada a két véglethez tartozik, amelyek megdöbbentő módon egyenlőek (a szavazók 31 és 32%-át jelentik). Ez azt jelenti, hogy a válaszadók nagy része vagy több mint tíz éve vezeti magánpraxisát – vagy pedig egyáltalán nincs saját praxisa, csak bérli azt, amiben rendel.
Örömmel jelenthetjük ki, hogy a válság utóhatásai ellenére a magánpraxisok majdnem a felének, pontosan 41%-ának, növekedett a bevétele a 2012-es évhez! A szavazók egyharmada pedig tartotta azt a forgalmi szintet 2013-ban, amit az előző évben hozott. Természetesen olyanok is vannak, akiknek csökkent a bevételük, a szavazók 22%-a zárta rosszabbul a 2013-as évet, mint a 2012-est.
Fejlesztések tekintetében már nem ilyen rózsás a helyzet. A praxisok majdnem kétharmada 2013-ban nem fektetett pénzt és energiát abba, hogy még jobbá tegye rendelőjét. Ugyanakkor a kitöltők 73%-a több pácienst szeretne bevonzani rendelőjébe, a válaszadók majdnem fele pedig jobb felszerelést szeretne.
Ahhoz, hogy több páciens érkezzen egy magánrendelőbe, manapság, a telített piac miatt, marketingeszközöket is be kell vetni. A válaszadók fele úgy gondolja, az internetnek és a személyes ajánlásnak ugyanakkora szerepe van az orvosválasztásban. Az emberek 21%-a véli azt, hogy az internetnek manapság nagyobb szerepe van a pacientúra-növelésben, mint a személyes ajánlásnak, 28%-uk pedig még mindig a páciensek közötti kommunikációt gondolja hatásosabbnak.
Érdekes, hogy bár többen vannak azok az orvosok, akik nem hisznek az internet erejében, mint azok, akik leginkább arra esküdnek, a válaszadók 92%-ának van saját weboldala! Népszerű marketinges eszköz még az „Orvos válaszol” típusú rovatban való publikálás, a magazin- és újsághirdetés, valamint a Google optimalizálás is. A két legolcsóbb marketinges eszközt azonban csak kevesen használják: a válaszadók 3-3%-a ír hírlevelet vagy blogot. Talán a távlati célokat és az egyre növekvő internet-felhasználói tudatosságot mutatja az, hogy a kétszer annyian gondolják hasznosnak weboldaluk és szakmai hírük népszerűsítése érdekében a Google optimalizálást, mint ahányan a felmérés ideje alatt alkalmazták.
Ha érdeklik a pontos adatok, kattintson IDE, és nézze meg a válaszok százalékos eloszlását!
És, amire kitöltőink igazán várhatnak… Kisorsoltuk a wellnesshétvége nyertesét! Az s…70[kukac]gmail.[pont]com e-mailcímhez tartozó orvos élvezheti a Hotel Bonvino vendégszeretetét! A nyertest e-mailben is értesítjük.