Nem reprezentatív, mégis hasznos felmérést végeztünk magánorvosok körében: az eredmények alapján a magyar magánpraxisok többsége a beteg- és az időhiánytól szenved leginkább. Érdekes ellentmondás, hiszen több páciens mellett még kevesebb ideje lenne az orvosoknak, de valamit erről az egészről elárul az, hogy az alacsony árbevétel és az egekbe szökő költségek is nyomasztó teherként tornyosodnak az orvosok vállán.

kihivas_tablazat03

FoglaljOrvost saját kutatása (2014. január)

Sokak által látogatott, közkedvelt praxist kialakítani ugyanis egy hosszú, összetett folyamat eredménye. Tudatos építkezés, orvosszakmai jelenlét női és egészségügyi magazinokban, hirdetések, közösségi média megjelenések, hivatkozások, szakmai interjúk kellenek hozzá, valamint az, hogy a praxis népszerűsítését a betegek is szívügyüknek érezzék. Éppen ezért nem meglepő, hogy a megkérdezett orvosok nagy része úgy gondolja, elsősorban praxisának marketingjét kéne fellendítenie ahhoz, hogy az sikeres legyen, és ebben legfontosabbnak a Google optimalizálást és hirdetéseket tartják. A régi páciensekről sem érdemes elfelejtkezni, azaz nem szabad hagyni, hogy ők elfelejtkezzenek rólunk.:) Érdekes módon az eltűnt páciensek visszacsábítását pontosan ugyanannyi orvos tartja fontosnak, mint a még visszajárók megtartását tartalmas hírlevelek segítségével, ez is mutatja, mennyire összefügg a kettő. 

FoglaljOrvost saját kutatása (2014. január)

FoglaljOrvost saját kutatása (2014. január)

Mindent összevetve, a páciensek számának növekedése összetett folyamat eredménye. Orvosként komplex terápiákat, egymást kiegészítő kezeléseket javasol betegeinek, a marketing is ugyanúgy működik. Nincs gyógyulás, ha betege csak az orvosi ajánlások felét mazsolázza ki tetszőlegesen, tekintsen ugyanígy a marketingre is. Egy-egy marketingelem tetszőleges használata tüneti megoldásokat nyújthat csak, de hosszútávú gyógyulást és sikert biztosan nem eredményez. Kezdjen megbarátkozni a gondolattal, hogy praxisának marketingje nem halogatható tovább, égetőbb feladat, mint eddig gondolta. Csapjunk bele együtt!

Kövessen minket Facebookon és iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy mostantól semmiről ne maradjon le!