Egy blogot tudatosan lehet igazán népszerűvé és olvasottá tenni. Ebben segít a Google Analytics, amellyel az ember pontosan követni tudja, mi történik az oldalán olvasottsági szempontból.

Mi az a Google Analytics?
A Google Analytics, mint neve is mutatja, lehetővé teszi, hogy az ember analizálja blogját. Ha összekapcsolja az oldalával, az ingyenes szolgáltatás pontos statisztikát készít a honlap látogatottságáról. Az Analytics megmutatja, a látogatók honnan kattintottak a blogra, mennyi időt töltöttek ott, illetve hogy földrajzilag hol találhatók. Emellett azt is ki lehet deríteni a program segítségével, melyik a legnépszerűbb bejegyzés egy adott időtartamon belül.

Google-Analytics-webwinkel2

Forrás: http://www.2commerce.nl

Az Analytics azt is megmutatja, az oldal látogatói közül hányan újak és hányan visszatérők – így fel tudja mérni, mennyire sok embert fogott meg a honlap stílusa, tartalma és kinézete. Emellett megtudhatja, milyen böngészőt használt az illető (bár ez inkább érdekesség, mint hasznosság – ugyanakkor nem árthat tudni, amikor az ember a dizájnt tervezi meg) és milyen internetszolgáltatóra fizet elő. A honlap annyira részletes, hogy a segítségével kideríthetjük, hányan látogattak tabletről vagy okos telefonról, ha sokan, érdemes megnézni, a mobilunkon hogy jelenik meg a blog. Ha pontos képet szeretne kapni a blogjáról, hogy tudatosabban tudja vezetni, érdemes minél hamarabb összekötni az Analytics-szel. Lássuk, mik ennek a lépései!

Hogyan kezdjen hozzá?
1. Az Analytics honlapján lehet megtenni az első lépéseket. Ezek során meg kell adnia az időzónát, amelyben blogol, a blog nevét és címét, valamint el kell fogadnia a szerződési feltételeket.

2. Ezután kap egy html kódot, melyet a Blogger és a WordPress tulajdonosok kicsit másképp használhatnak fel.

3. Blogger: A blogját szerkesztheti vizuálisan és html kódokkal, most ez utóbbira lesz szüksége. Nyissa meg a blog html szerkesztőjét (Sablon/HTML-kód szerkesztése), és illessze be a kapott kódot a záró </head> elé. (Keressen rá a Ctrl+F-fel a </head> kódra, és azonnal ki is adja az oldal! Először ijesztőnek hathat a sok betű, de így nagyon egyszerű ám!)
WordPress: tekintse meg ezt a videót! Bár nem a legfrissebb Analytics-en és WordPressen mutatja be a dolgokat, de nem sokat változott a két szolgáltató, az itteni tippeket követve könnyen beépítheti az Analytics-et.

4. És már meg is van! Egy hét után már érdekesebb adatokat is láthat, hiszen addigra közzétett bejegyzéseket, és az érdeklődők rá is kattintottak. Jó böngészést!

GA