A mítosz egy szájról szájra terjedő történet, melyet generációról generációra adnak át egymásnak az emberek. Mindnyájan szeretjük az ilyen történeteket és szeretünk hinni is bennük. Íme egy mítosz, melyben a legtöbb orvos mélyen hisz, ráadásul az egyetemi évek alatt is többször megerősítésre kerül sokat megélt, nagynevű professzoraink által. Nekik már könnyű. :)

„Légy jó orvos…” mondják „,és akkor soha nem kell aggódnod a betegek miatt”. „A jó bornak nem kell cégér, úgyis megtalálnak.” Így terjed apáról fiúra, orvos generációkon keresztül az a nézet, hogy elég „jó orvosnak lenni”. Közel 10 kemény egyetemi év és gyakorlat után már csak ki kell tenni a névtáblát, és jönnek a páciensek. Hát, ez nem így van.

Sok kiváló orvossal találkozunk, komoly klinikai múlttal és több évtizednyi szakmai tapasztalattal a hátuk mögött, mégis, ha mágánpraxisról van szó, nem olyan sikeresek, mint amilyenek lehetnének.

Ezzel szemben ismerünk mindannyian orvosokat, akik szakmai körökben kevésbé ismertek, az egyetemen sem jeleskedtek tanulmányaik és gyakorlati éveik alatt, mégis hihetetlenül sikeres magánpraxist visznek.

Nincs titok. Kemény munka van. A magánpraxisban sikeres orvosok folyamatosan építik hírnevüket, a páciensek számára láthatóak és elérhetőek. Életük és munkásságuk során folyamatosan, tudatosan elejtett kis „morzsákból” áll össze az a kép, ami végül a beteget meggyőzi. Egy-egy TV-s megjelenés itt, folyamatos szakértői vélemények ott, szépen felépített, tartalmas weboldal amott, időnként személyes megnyilvánulásokkal kiegészítve. Egy nőgyógyásznál nagyon jól mutat, ha háromszoros apuka és ötszörös nagypapa az illető, egy belgyógyász-kardiológusnál sokat segít, ha maga is rendszeresen futóversenyekre jár, sportos életet él, stb.  A kórházi és szakmai előmenetel szempontjából fontos szakmai cikkeket soha ne keverjük össze a pácienseknek szánt információval, sajnos tudományos cikkeink listája semmit sem jelent egy páciens számára, ne is próbálkozzunk.

Hogy hogyan legyünk láthatóak nyomulós „marketingszagú” megjelenések nélkül is, és hogyan legyünk elérhetőek az új páciensek számára (lehetőleg ne a vasárnapi ebéd alatt), arról még sokat fogunk itt később beszélni.

Good old