Ha már kitalálta, melyik szolgáltatónál legyen, és hogyan nézzen ki a blogja, valamint beállította a Google Analytics-et is, ideje tartalommal feltölteni az oldalt. Íme néhány alapszabály, amelyekre érdemes ügyelni írás közben!
Hogyan írjon?
- Csak egyszerűen! A blog egyik célja az, hogy megértsék Önt a páciensek, ehhez azonban az kell, hogy minél kevesebb orvosi szakszó legyen a bejegyzéseiben. Amit lehet, próbáljon meg köznyelven elmagyarázni, amire pedig nincs pontos szó, írja körül zárójelben!
- Akár mini szótárt is vezethet. Ehhez érdemes egy stabil lapot kialakítani, ami nem időrendben ágyazódik a többi bejegyzés közé, hanem a főoldalon mutat rá egy állandó link. (Mint például ezen az oldalon a „Rólunk” fül.) Itt folyamatosan rögzítheti azokat a betegségeket és orvosi szakszavakat, amelyeket az egyes bejegyzésekben használt, így a betegei könnyen visszakereshetik, amire nem emlékeznek.
- Ne használjon túl sok többszörösen összetett mondatot! Egy idő után elveszítheti az ember a fonalat, ha három egymás utáni bekezdés is csak egy-egy, többsoros mondat. Ezt pedig nem szeretné, igaz?
- Érdemes egyes szám második személyben megszólítani az olvasót. Így „közelebb kerülhetnek egymáshoz”, még ha csak virtuálisan és a szavak szintjén is, hiszen az olvasó tudat alatt úgy érzi majd, a szavakat közvetlenül neki szánták.
- Mindig olvassa át akár többször is a bejegyzést, mielőtt feltölti! Minden ember hibázik, és néha nehéz észrevenni ezeket a hibákat: az elütéseket, a rossz szóhasználatot, a nyelvtanilag nem megfelelő, mégis bevett formákat (például az angol nyelvből átvett szenvedő szerkezetet). Azonban Ön igényes írást szeretne kiadni a keze közül, hiszen ez is azt jelzi, milyen jó szakember. Nem igaz?
Miről írjon?
- A minőség fontosabb, mint a mennyiség. Illetve, ez így nem teljesen igaz, hiszen csak a folyamatos jelenlét, az előre megjósolható időszakonkénti (azaz pár naponkénti) posztolás marasztalja az olvasókat. Tehát helyesbítek: a minőség fontosabb, mint a mennyiség, ha hosszú, tartalmasnak szánt bejegyzésről van szó. Ilyeneket hetente egyszer vagy kéthetente érdemes feltölteni, jól végiggondolni, többször átolvasni, ezek által bemutatni, mennyire jó szakember is Ön.
- Ugyanakkor ennél gyakrabban oszthat meg dolgokat olvasóival. Ha a blogjára könnyedebb tartalmakat is szeretne feltölteni, ne habozzon, ezekből többet is találhat egy héten. Egy jól eltalált, humoros kép, egy tartalmas videó, érdekes hír apró kommenttel – ezek a rövid bejegyzések csak színesebbé teszik az oldalát.
- Próbáljon meg a páciensek agyával gondolkozni! Miért érdekes nekik az a hír, ők is viccesnek tartanák az adott képet, milyen hasznuk származhat a legújabb kezelési módból? Mindig keresse meg azt az aspektust, amely révén szerintük is releváns lesz az új bejegyzés!
Még néhány hasznos tipp…
+ Írjon magáról egy kedves bemutatkozó szöveget, amelyet a főoldalon elolvashatnak az odalátgatók! Így tudják, kinek a blogját olvassák, milyen szakmai háttérrel rendelkezik az illető, és mi a célja az adott oldallal.
+ Érdemes egy jól sikerült képet is feltölteni mellé! Ez szintén csak növeli a szimpátiát.