Csak egy eszköz, mégis hét jelentős előny? Hihetetlennek hangzik? Pedig, ha jól építi fel, ezzel csodákat érhet el… Lássuk, mivel és miket!
A MediaNetTrack 2014-ben készített felmérést a közép-kelet-európai régió orvosairól. Ebből kiderült: csak az orvosok 17%-ának van saját honlapja, 26%-uk pedig tervezi, hogy a jövőben valamikor indít egyet – 57%-uk azonban azt nyilatkozta, rendelőjének nincs weboldala, és soha nem is lesz. Ez azt jelenti, hogy az orvosoknak több mint a felét a (potenciális) páciensek nem találhatják meg az interneten! Legalábbis nem könnyen. Sokakról találni elvétve régi információkat orvosokat összegyűjtő (elévült) adatbázisokban vagy különböző fórumokon. Miért baj ez, ha attól még ezekhez a magánpraxisokhoz (hozzánk) is bejelentkeznek a páciensek?, kérdezheti most Ön.
Mert ezek a magánrendelők lassan, de biztosan elveszítik az irányítás hatalmát.
Weboldalt vezetni nemcsak azért hasznos, hogy olyan páciensek is halljanak az Ön rendelőjéről, akik azelőtt még nem jártak ott. Nemcsak páciensszám-növelésre, stabil páciensforgalom kialakítására jó.
A megfelelő saját honlap magát az Irányítást adhatja.
Hogy hogyan?
- Biztos pont a praxis életében. Már írtam arról, mennyire fontos, hogy Ön és praxisa ne csak különböző adatbázisokra, blogokra, közösségi oldalakra támaszkodjon. Ezek nem jelentenek 100%-os biztonságot, de még csak 99%-osat sem, bármelyik pillanatban változtathatnak az adott rendszeren. A saját honlapját sokkal inkább Ön uralja!
- A potenciális páciensek innen szedik az információjukat. Egyre többen indítják újság helyett internetezéssel a napot, az újabb generációk pedig gyakorlatilag az első számú, ha nem egyetlen információforrásként tekintenek az internetre. Ha érdekli őket egy orvos, vagy az, hogy ki az adott szakterület legjobbja, kit ajánlanak pácienstársaik, biztosan a Google-höz fordulnak tanácsért – nem pedig valamelyik kedves ismerősükhöz.
- Egy jó honlap hatással van arra, milyen páciensek és milyen problémákkal jelentkezzenek be Önhöz. A megfelelő helyen és megfelelő módon adagolt információkkal befolyásolni tudja, milyen anyagi és társadalmi helyzetű páciensek keressék fel az Ön rendelőjét, és milyen problémájukra keressék ott a választ. Ha bőrgyógyászként inkább a szépészetre, mint a gombás fertőzésekre szeretne specializálódni, ezt honlapján érzékeltetheti, sőt közölheti a potenciális páciensekkel, és így elérheti, hogy ezzel a problémával jelentkezzenek be Önhöz!
- Honlapján irányíthatja, milyen információk jelenjenek meg Önről. Míg a különböző fórumokat nem, az orvos adatbázisok tartalmát alig tudja befolyásolni, saját honlapján azt, akkor és úgy tesz közre, ahogyan szeretné, ahogyan praxisa jövőjének érdeke azt megkívánja.
- A kollégák egy része lassan észbe kap, és elindítja saját honlapját. Ugye Ön sem szeretne lemaradni a versenyben? Sőt, szeretné őket megelőzni egy szépen felépített, páciensbarát és éppen ezért páciensvonzó oldallal, amely a keresési listán is elől szerepel, hogy minél könnyebben megtalálhassák?
- Már a szakmabeliek is innen szerzik információjukat. Ha szeretné, hogy megtudják, mit és hol publikált, milyen tapasztalatai, végzettségei vannak, muszáj a honlapján is feltüntetnie ezt.
- Több és irányítottabb bevételt hozhat. Mint írtam, honlapjával befolyásolhatja, milyen helyzetű páciensek jelentkezzenek be Önhöz, miközben kollégáitól sem marad le a versenyben. Ezek után ki lepődik meg, ha azt mondom, saját weblapja egy újfajta, Ön által irányított bevételi forrást jelenthet, sőt praxisa ezzel az egészségügyi szféra és „piac” szerves részévé válhat?
Ezek után nemet mondana egy saját, jól átgondolt, gondosan felépített honlapra?