Bizonyítja az orvos szaktudását, ingyenes, gyors és közvetlen kapcsolatot biztosít az orvos és betegei között – mi az? Természetesen az egészségügyi blog!

blogolás

A korszak egyik nagy internetes divatja a blogolás. Az utóbbi években számtalan blogger lett elismert és híres, mivel lehetőséget adtak maguknak arra, hogy megosszák gondolataikat a nagyvilággal. Az internetes „naplóból” számtalan féle és fajta van, tényleges naplóktól divat blogokon át főzési tippeket tartalmazókig. Miért épp az egészségügyi blogokból legyen hiány?

Blogot bárki indíthat teljesen ingyen, ha van hozzá internete, számítógépe és persze ideje. A kezelésük egyszerű, könnyen bele lehet rázódni az alapokba, az ember pedig dúskál a lehetőségekben, ha fejleszteni szeretné az oldalt. Ráadásul azonnali, cenzúra nélküli publikálást jelent, és annak a lehetőségét, hogy az ember nevét megismerje, ha nem is az egész világ, de az ország legtöbb lakója. Nem véletlenül jött létre a szakmai blog műfaja, amelynek segítségével külföldön sok szakember autonóm módon, teljesen ingyen bizonyítja szaktudását a nagyközönség előtt.

iStock_000012568349Small

Talán már Ön is olvasott ilyen blogokat, elgondolkozva azon, miért fektetnek egy honlapba ennyi időt más szakorvosok. Mert a blogolás bizony időigényes, az írónak heti rendszerességgel kell jelentkeznie ahhoz, hogy komolyan vegyék, és minél többen kövessék. Azonban, ha belegondol, ez az egyetlen hátránya, és közben számtalan előnye van.

  • A blog a tudás terjesztésének eszköze. Az emberben megfogan egy gondolat, leül a gép elé, leírja, és már meg is oszthatja a többiekkel. Szakmai szempontból igazán hasznos ez: gondoljon bele, hányszor volt olyan, hogy páciense részletes leírást kért a betegségéről, Önnek azonban alig volt ideje számára is érthetően elmagyarázni! Ha visszajáró betege figyelemmel követi blogját, pontosan megismerheti szakterületét, ráadásul Önnek is van ideje az érthető, szakszavaktól mentes(ebb), részletes leírásra.
  • A blog jó kommunikációs eszköz. Az internet egyik nagy előnye, hogy gyors visszacsatolási lehetőséget jelent: a páciensek elolvassák a bejegyzéseket, és ott helyben feltehetik kérdéseiket, elmondhatják észrevételeiket, gyakorlatilag párbeszéd alakulhat így ki az orvos és a páciensek között. Így nemcsak a betegek ismerhetik meg az Ön véleményét és tudását egy-egy témában, hanem Ön is felmérheti, mennyit értettek meg betegei, mennyire látják át az adott dolgot, és mi a véleményük róla – olyan hasznos információkhoz juthat így, amelyeket rendelési időben is alkalmazhat.
  • A blog „emberivé” tesz. Amennyiben szakmai blogján nemcsak tudományos írásokat publikál, hanem személyes élményeket, véleményeket is, betegei többet fognak látni Önben puszta orvosnál, hiszen megismerhetik a szakember mögötti egyéniséget is.
  • A blog ingyenes. Az anyagi megfontolás sem utolsó szempont. Az embernek nem sok lehetősége van az ingyenes önreklámra – egy jól felfuttatott blog azonban betölti ezt a hézagot. Nem kell hirdetésekért vagy marketing szakemberért fizetnie, egyszerűen csak írnia kell, s az emberek megtalálják.
  • A blogban le lehet vezetni a feszültséget. Legyen szó pozitív vagy negatív élményről, érzelemtöbbletről, az írás terápiás hatással bír. Egy jó vagy rossz nap „kiírása önmagunkból” lehetővé teszi, hogy feldolgozzuk és megörökítsük az eseményeket, így azok nem vesznek el, akár esetleges szakmai hibáról, akár a páciensek elismerő szavairól van szó.

Természetesen a blogolásnak is megvannak a maga hátrányai. Nagyon sok időt tud elvenni az embertől: egy-egy alapos és kidolgozott bejegyzés megírása több óra is lehet. Emellett állandó kreativitásra van szükség: a blog csak technikai és tartalmi ötletek révén fejlődhet igazán. Ez azt jelenti, hogy az embernek az adott nap után mindig el kell gondolkoznia azon, hallott vagy tapasztalt-e blogja szempontjából valami felhasználhatót.

Ennek ellenére érdemes belefogni, hiszen több érv szól mellette, mint ellene. Az elkövetkező néhány hétben ehhez adunk hasznos tippeket, sorra véve, milyen blogszolgáltatók vannak, milyen dizájnt érdemes kialakítani, milyen tartalommal célszerű feltölteni az oldalt és hogyan lehet hatékonyan terjeszteni a potenciális páciensek között.