A kezelés sikeressége mellett az is fontos, milyen benyomásokkal távoznak rendelőjéből a páciensek. Lássuk, mivel teheti teljessé élményüket!Medical discussion at hospital with patient

Írtam már arról, hogy a pácienseknek nem csak a kezelés eredményei számítanak, ha magánorvosról van szó, és arról is, mi tesz biztos „bástyává” egy doktort. Egyre több felmérés és a FoglaljOrvost.hu-n érkező páciens-visszajelzések is azt bizonyítják, hogy ha magánorvost keresnek fel a páciensek, egyfajta élményt várnak, amit akár az olyan apróságok is teljessé tehetnek, mint az, hogy az orvos bemutatkozik nekik és kezet fog velük.

Hogy miért fontos az „élmény-gyógyítás”? Azért, mert ez kiemelheti rendelőjét a többi közül, ezzel azt éri el, ha valami probléma van, a pácienseknek az lesz az első gondolatuk, ideje meglátogatniuk az Ön praxisát, s ezt tanácsolják majd ismerőseiknek is hasonló esetben. Ez pedig hosszú távon stabil és kiegyensúlyozott betegforgalomhoz vezethet, arról nem is beszélve, hogy rendelője neve szárnyra kap majd!

Nagyon sok mindentől függ az, hogy mikkel érdemes próbálkoznia az „élmény-gyógyítás” érdekében. Végig kell gondolnia:

  1. Ön mivel foglalkozik, mi a szakterülete. Ez befolyásolhatja, milyen lehetőségei vannak, és milyen ötletek érdemes megvalósítania. Gyerekmegőrzőre például akkor lehet szükség, ha sok a női páciense, és sokat kell várni, míg befejeződik egy-egy kezelés.
  2. Mekkora anyagi áldozatot tud ráfordítani az ügyre. Egy kézfogás természetesen mindig ingyen van, de ha mondjuk WiFi csatlakozással szeretné „csökkenteni” a váróteremben töltött időt (vagyis élménnyé tenni a várakozást), az már kiadásokkal jár.
  3. Mekkora emberi erőforrása van terve megvalósításához. Ha egyszemélyes magánpraxist vezet, nyilvánvalóan nem tud 24 órás ellátást biztosítani pácienseinek.
  4. Mi illik Önhöz és rendelőjéhez. Vannak szolgáltatások, amelyeket csak a nagyrendelők engedhetnek meg maguknak, megint másról pedig úgy érezheti, hogy az Ön jelleméhez nem illik.

Végül pedig, íme, néhány példa, amivel elérheti az „élmény-gyógyítást”!

Kezelés előtt:

  • ingyenes, könnyen megtalálható parkoló a közelben (ha van ilyen, tüntesse fel honlapján, szóljon első alkalommal bejelentkező pácienseinek!)
  • otthonos váróterem (képek a falon, akvárium, stb.)
  • „játszótér”: egy kis zug gyerekeknek, ahol játszhatnak várakozás közben (elég néhány játék és gyerekkönyv, valamint vidám környezet)
  • gyereksarok, ahol vigyáznak a kicsikre, míg kezelik az anyukát (ehhez természetesen külön munkaerő és hely kell, ezért inkább nagyobb rendelőknek, illetve nőgyógyászati praxisoknak ajánlom! A kisgyerekes anyukák elmondhatatlanul hálásak lesznek!)
  • légkondi nyáron
  • ingyen tea, üdítő a melegben
  • szép, tiszta mosdó
  • hangulatos zene vagy hanghatások (vízesés, madárcsicsergés, avagy vissza a természetbe!:))
  • könyvek, magazinok a váróteremben (ezek ne legyenek több évesek, sem gagyik!)
  • WiFi
  • falatkák, pogácsa, alma (jó lehet, ha olyan kezeléseket végez, amelyek előtt nem szabad ennie a páciensnek)

Kezelés közben:

  • fogjon kezet páciensével, és mutatkozzon be neki, ha először találkoznak! A FoglaljOrvost.hu-n érkező páciens-visszajelzések alapján ez tényleg nagyon sokat jelent nekik.
  • „humor terápia” (nem minden helyzetben, de van, hogy kifejezetten jól jön és emlékezetes, ha vicces az ember orvosa. Persze ne akkorra tartogassa a legjobb poénokat, amikor fogászként páciense szájában turkál!:))
  • idegen nyelven (angolul esetleg németül) való ellátás külföldi páciensek esetén
  • pontos, kinyomtatott leírások, instrukciók (az egyik ismerősöm például kezdő kontaktlencse viselőként a kontaktlencse használatáról kapott ilyet, és nagyon örült neki)
  • papucs, esetleg köpeny (olyan rendelőkben, ahol le kell vetkőzni)
  • számlázásnál adhat valami apró figyelmességet (rágót, bonbont, cukorkát)

Kezelés után:

  • másnap küldjön páciensének e-mailt, köszönje meg, hogy eljött, és kérdezze meg, mi volt a véleménye a kezelésről! Így nemcsak érdeklődőnek és jószívűnek tartja majd a beteg, de kedves visszajelzést is szerezhet tőle, amit aztán feltölthet honlapjára, kirakhat a váróterem falára, így azok a páciensek is jobban megbíznak majd Önben, akik először járnak rendelőjében!
  • ha a páciens bonyolultabb kezelésen, beavatkozáson esett át, másnap hívja fel, és kérdezze meg, hogy van, jól fog neki esni, hogy gondolt rá!

Természetesen nem csak ennyi lehetőség van, egyszerűen kreatívnak kell lenni! Ha Önnek még van ötlete arról, mivel lehet élményszerűvé tenni a magánrendelő felkeresését, írja meg nekem, érdekel minden ötlet!