Szeretné, hogy azok a páciensek is bizalommal keressék fel, akik még nem voltak Önnél kezelésen? Hogy az emberek tudják, Ön jó orvos, ha szóba kerül a neve, elismerően bólogassanak? Szaktudásának híre szájról szájra átadva nem terjed gyorsan, érdemes rásegítenie kicsit! Eláruljuk, hogyan.

Ne titkolja el páciensei véleményét!

Íme, a legegyszerűbb és a legkevesebb plusz időt igénylő mód arra, hogy azoknak is bemutassa, mennyire jó szakember, akik nem az Ön páciensei! Egy-egy kezelés után kérje meg a beteget arra, hogy írjon véleményt Önről, a szaktudásáról, a kedvességéről, a segítőkészségéről. Ha elkéri magánbetegei e-mailcímét, ezt online is megteheti, de ha van még tíz perce a kezelés után, szóban sokkal biztosabbra mehet. Az e-mailekre ugyanis nem mindenki válaszol, az Ön személyes kérésének azonban ki tudna ellenállni? :)

Még időhatékonyabb, ha a tagja olyan honlapoknak, mint a FoglaljOrvost.hu, ahol a páciensek egy része teljesen magától véleményt ír az orvosáról kezelés után. Innen is tud összeszedni lelkes és igaz mondatokat, de akár „házibarkács” módon azt is megteheti, hogy „leguglizza” a nevét. Nem egy orvos után érdeklődnek online, és épp itt az ideje, hogy Ön is kihasználja a „Gyakori kérdések” vagy a különböző fórumok előnyeit, ha van név egy-egy vélemény mellett!

szoveges velemeny

Használja fel páciensei véleményeit! (Forrás: www.FoglaljOrvost.hu)

Hova rakja ki a véleményeket?

  • A honlapjára mindenképp! Ha már van, használja ki! Így nem kell nyomtatni, nem pazarol papírt, és folyamatosan frissítheti, ha kap még találóbb mondatokat.
  • Ha van üzenő táblája a várótermében, nyomtasson ki párat, és rakja ki oda. Legyenek színesek és feltűnőek, távolabbról is olvasható méretben!
  • Ha van Facebook-oldala, ott is megjelentethet egy-egy véleményt, kifejezve, hogy mennyire jól estek a mondatok vagy, hogyha van benne valamilyen építő jellegű kritika, megköszönve azt – az önkritika csak még szimpatikusabbá teszi az embert!

Kreatív és érdeklik az új lehetőségek? Készítsen rendelőjéről videót!

Ha van valami, ami igazán felkelti az emberek figyelmét, akkor az a videó. Képi világban élünk, a leírt szavak egyre kevésbé ragadják meg az embereket (annak így duplán örülök, hogy Ön most ezt a cikket olvassa :)), viszont a mozgókép, pláne, ha hang is társul hozzá, biztos befutó.

Tegyen hát egy kört a rendelőjében!

Hogy mit érdemes felvennie?

  • Ha a páciense belemegy, egy-egy kezelést, bemutatva, milyen a légkör, hogyan beszél a beteggel, mennyire magyarázza el a dolgokat, stb. Ezek fontos szempontok az orvosválasztásban!
  • A páciensei véleményét! Nemcsak írásban, hanem szóban is kifejthetik tapasztalataikat, így arc is társul a névhez és a véleményhez. Nem mondom, hogy ezt sokan vállalják majd – tapasztalatból tudom, hogy az emberek félnek a kamerától. De az a néhány ember, aki belemegy, biztosan lelkes, így jókat fog mondani, ráadásul egy elkészített videót sokáig hasznosíthat még!
  • Saját magát! Ne csak pácienseitől várja el, Ön is szerepeljen a videón. Mondja el néhány szóban, miért lett orvos, mi élteti, ha gyógyításról van szó, milyen új módszerek iránt érdeklődik – ez utóbbit természetesen úgy, hogy a szomszéd Ica néni is megértse, ne csak a kollégái!
  • Legyen házigazda, és vezesse körbe a kameráját magánpraxisában! Mutassa meg, mivel érdemes foglalkozni, ha az ember a váróteremben ül – hol vannak a magazinok, miket érdemes elolvasni az üzenő táblán, hol találják a vizet, stb. A rendelőn belül pedig mutassa be a legújabb vagy a leghatékonyabb eszközeit, magyarázza el, mi fog történni a legalapvetőbb kezeléseknél!
Forrás: http://businesslounge.net.au/

Forrás: http://businesslounge.net.au/

Milyen legyen egy videó?

  • Először is: ne legyen túl hosszú! Tíznél több percet már csak azok fognak a megnézésével tölteni, akiket nagyon érdekel, nem azok, akik benyomásokat szeretnének szerezni Önről. Az a legoptimálisabb, ha 3-5 perces egy-egy anyag.
  • A fenti felsorolásból látja, hogy nagyon sok a potenciális téma, és Ön még többet találhat ki, ha személyre szabottan végiggondolja a lehetőségeket. Éppen ezért azt ajánlom, készítsen videó-sorozatokat! Találjon ki különböző tematikákat, és azok köré építsen fel videókat. Itt van néhány ötlet:
    • „Mit szólnak hozzám pácienseim?”: mivel a videókkal az a célja, hogy saját szaktudását és emberségét mutassák be, alap, hogy születnie kell egy olyan képsornak, amelyen páciensei beszélnek Önről. Lehetőleg ne csak a vélemények legyenek benne, vágjon be kis részleteket önmagáról és a kezelésekről! Fél perc arról, miért lett orvos, ha az orvosi hitvallása fedi páciensei véleményeit. Fél perc pedig magáról a kezelésről – így nem lesz egyhangú a videó.
    • „Miért épp orvos lettem?”: szánhat néhány percet külön is annak, hogy elmagyarázza, mi a célja az orvosléttel, miért éppen ezt a nehéz szakmát választotta. Itt beszélhet céljairól, leghatékonyabb módszereiről is.
    • „Mi a kezelés menete?”: ha van valamilyen nagyon speciális kezelése, szánjon annak is egy kis videót, amiben elmagyarázza, mi az, mire jó, mi a menete.
    • Egy pár perces videóban pedig praxisát mutassa be – pláne, ha azt nagyon szépen rendezte be. Hadd lássák, mennyire hangulatos az egész!
  • Fontos a jó képminőség, de azért ne rohanjon azonnal profi operatőrt szerezni (vagy ne vesse el az ötletet, mondván, videót készíttetni túl drága lenne)! Tegyen egy próbát saját telefonjával, a család fényképezőgépével vagy házi kamerájával. Még az is lehet, hogy a „háziminőség” is teljesen jó, és nem kell felfogadnia senkit, mert van olyan családtagja, aki szívesen készít a magánpraxisában videókat.
  • Az első próbavideót saját magáról készítse! Így megtudhatja, jó-e a házieszköz, milyenek az ideális fényviszonyok, hova érdemes állítani az interjúalanyt (Önt vagy páciensét), valamint gyakorlatot is szerezhet, és sokkal magabiztosabban fog mozogni a kamera előtt.
  • A videók összevágásához sem feltétlenül kell profi embert felbérelnie. Mostanában már annyi videó szerkesztő program elérhető, és olyan sokan próbálják ki hobbiból, hogy az is lehet, hogy az Ön ismerősei között is van egy-két olyan ember, aki ért ehhez, és szívesen vállalja olcsóbban vagy ingyen!
Tippjeinkkel elérheti célját!

Tippjeinkkel elérheti célját!

Legyen aktív egy „Orvos válaszol” rovatban!

Már írtam arról, milyen előnyei vannak az „Orvos válaszol” rendszernek, de nem győzöm eléggé hangsúlyozni ezt. Napi tíz perc, egy-két kedves, mégis korrekt válasz, és az Ön nevével találkozik a páciensek 60%-a! Ismer még ilyen hatékony és egyszerű módszert? (Hogy milyen honlapokat ajánlok, és miért, itt olvashatja el!)