Nem megy jól a praxisa? Váltson logót! Most bizonyára legyint, szinte hallom, ahogy azt mondja, mekkora marhaság ez!, de higgye el, csak nyerhet azzal, ha megfogadja a tanácsomat. Lássuk a tényeket, amik ezt igazolják!

  • Felmérések bizonyították, hogy a vásárlók, vagyis jelen esetben a páciensek 60-80%-át befolyásolja, milyen egy klinika vagy magánpraxis logója! Gondoljon bele – jóval több mint a felét! Ha átgondolja, rájön, hogy ez Önre is igaz – elég meglátni egy-egy ötletes logót, és máris elgondolkozik, mit takarhat; ha pedig meglátja a sárga M betűt vagy a fekete pipát, azonnal beugrik a hozzátartozó márka.
  • A színeknek nagyon nagy szerepe van az ember életében. A szürke tél után nemcsak a napfény hozza meg az ember jókedvét, hanem a tavasszal kivirágzó, színes fák is. Keleten már az ókorban felismerték, hogy a színek hatással vannak az emberre, ebből alakult ki a színterápia. Ha magában a terápiában nem is hisz, azt nem tagadhatja, hogy a színek hatással vannak az ember hangulatára, érzelmeire, vannak, akik külön jelentéseket párosítanak hozzájuk. Így egy színösszeállítás lehet figyelemfelkeltő, ijesztő, finom, pimasz, még akkor is, ha a páciensek nem fogalmazzák meg tudatosan, hogy milyen hatást vált ki belőlük.
  • Az első dolog, de tényleg az első dolog, amit észrevesznek a páciensek, a logó. Honlap, hirdetések, Facebook oldal, ha tudatos, mindenhová kirakja. Egy logó összetettebb, mint gondolnánk, nem hiába tanítanak külön embereket arra, hogyan hozzák létre a tökéleteset. Ott van a forma, amivé összeáll, a betűtípus, a kép, amit esetleg mellétesznek, és persze a színvilága.
  • És most jutottunk el a lényeghez! A logóból először a színvilágot észlelik a páciensek, azt, hogy mennyire harmonizáljak egymással, milyen benyomásokat keltenek benne, mit üzennek az egyes színek. A páciensek 60-80%-a ez alapján dönti el, elolvassa-e, milyen kezeléseket próbálhat ki a praxisában!

A Marketo Blog 100 márka logóját vizsgálva arra jött rá, hogy a lila, a narancssárga, a fehér és a kék a legnépszerűbb színek, ha egészségügyről van szó. A lila eleganciát, előkelőséget sugároz, a narancssárga vidám, meleg szín, amelyről az életerőre, az örömre asszociálnak az emberek. A fehér a tisztaságot jelképezi, míg a kék a megbízhatóság színe. Ha tehát pozitív benyomásokat akar kelteni a potenciális páciensekben ezek közül válasszon!

Neccesebb döntés a piros, hiszen az a vérre, az agresszióra emlékezteti az embert, a kicsit már unalmas zöld, amely (a természet és a frissesség mellett) a régi kórházak falaira. Végképp nem ajánlom a barnát, amelynek bár elsődleges jelentése a tartósság, ebben a kontextusban a piszokra, a koszra, a földre emlékeztetik a pácienst. A feketét is kerülje el, hiszen az a halált, a gyászt juttatja az emberek eszébe! Nem szeretné, hogy a páciensek ezzel kössék össze magánpraxisát, ugye?

Mindenképpen gondolja tehát végig, mit üzen a logója, milyen benyomásokat kelthet azokban a potenciális páciensekben, akik még nem jártak rendelőjében! Segítségként nézzük meg, milyen logókkal nyeri meg a pácienseket az alábbi 30 klinika!

 logo_logos_pa_dr