Hiába a honlap és hiába a befektetett energia, ha utána nem ellenőrzi le, ténylegesen jó honlapot alakított-e ki. Arról már írtam, elviekben milyen a jó honlap, most arról fogok, hogyan ellenőrizheti le, sikerült-e megvalósítani ezeket az elveket!

Computer keys

Ugye, olvasta a cikkemet arról, milyennek kellene lennie a honlapjának magánorvosként? Remélhetőleg már meg is valósította tippjeimet, így hamarosan azt is le tudja ellenőrizni, minden rendben van-e, vagy valamit korrigálni kell.

Ehhez különböző mérőeszközöket használhat, hiszen nemcsak az számít, hányan látogatták meg honlapját! Az is, hogy mennyi időt töltöttek el ott, milyen útvonalat jártak be (azaz melyik menüpontról melyikre kattintottak), és az is, hogy a honlappal elérte-e a céljait (belejelentkeztek-e Önhöz online vagy telefonon). Ezeket a mérőszámokat a Google Analyticsben tudja megnézni, mindenképpen kérje meg honlapfejlesztőjét, mutassa meg Önnek, hogyan tudja elérni és hogyan kell kezelni!

Lássuk, milyen mérőszámok vannak!

  1. Átlagos oldalmegtekintésDeathtoStock_Wired2

Ez azt mutatja, hogy mennyi az egy látogatásra jutó megnézett oldalak száma átlagosan. Tehát azt, hogy hány aloldalra kattintanak a látogatók, mennyire merülnek el tartalomban. Ha magas ez a szám, akkor az azt jelenti, a látogatók szívesen időznek a honlapon, ha alacsony, éppen ellenkezőleg… Vajon ez utóbbinak mi lehet az oka? Nem megkapó a kinézet (bevallom őszintén, én egy csúnya honlapról szinte azonnal elkattintok), esetleg nem tudnak eligazodni a menük között, így egy idő után feladják?

  1. A webhelyen töltött időclose-up of watch

Ez az előzőhöz nagyon hasonló mérőszám, amely az mutatja meg, összességében mennyi időt töltenek a honlapon a páciensek. Viszont nem annyira mérvadó, mint az előző, hiszen a honlapjának nem az a célja, hogy sokáig olvasgassanak rajta a páciensek, hanem hogy bejelentkezzenek Önhöz, biztosan bejárják azt az információs útvonalat, amit kitalált, oda kattintsanak, ahová kell. Ha vezet blogot, akkor viszont nagyon hasznos lehet, hiszen az ott eltöltött idő már a cikkek minőségét jelzi – minél több időt töltenek ott, annál valószínűbb, hogy végigolvassák írásait.

  1. Visszafordulások arányastockvault-one-way103075

Ez azt mutatja meg, hogy a látogatóknak mekkora része hagyta el a honlapot az első megtekintés után. Ha sokan visszafordulnak, akkor lehet, hogy nem jó a honlap reklámja, nem a megfelelő embereket célozza meg hirdetés szempontjából, nem a megfelelő kulcsszavakat állíttatta be honlapjára. De az is lehet, hogy maga a honlap félrevezető: hogy nem jön le azonnal, milyen kezeléseket tudnak igénybe venni a páciensek, és ezért keresnek inkább egy másik szolgáltatót. Ha fizet a hirdetésért, ez fokozottan figyelje: a fizetett hirdetésen keresztül érkező, de visszaforduló honlap látogatók gyakorlatilag ablakon kidobott pénzt jelentenek. Ezt nem lehet nullára lecsökkenteni, de ha olyan 30-50% között mozog, már jó munkát végzett, 30% alatt pedig nagyon jót!

4. A hírlevélre feliratkozottak száma

DeathtoStock_Desk5

Ha vezet hírlevelet, akkor az is egy mutató lehet, hogy (a honlap tartalma alapján) hányan gondolják azt, érdemes feliratkozni hírlevelére! Ez azt is mutatja, elég feltűnően írta-e ki, van lehetőség hírlevelet kérni, és azon potenciális páciensek számát is, akiknek még nincs szükségük kezelésre, de tudni szeretnék a későbbiekben hol érjék el Önt.

5. A bejelentkezett páciensek száma

Medical discussion at hospital with patient

Amikor létrehozta magánrendelője honlapját, biztosan az volt a célja, hogy minél többen bejelentkezzenek Önhöz ezen keresztül. Emiatt nem is meglepő, ha azt mondom, a legfontosabb mérőszám talán az, hogy hányan jelentkeznek be a rendelőjébe, eléri-e a kitűzött célt! Jelentkeznek-e be Önhöz annyian, hogy megtérüljön rövid időn belül az online naptár ára vagy a honlap alapításába fektetett összeg? Azt is érdemes figyelni, hányan tévednek egy napon és egy hónapban a honlapjára, és hány százalékuk jelentkezik be ténylegesen Önhöz az adott napon és hónapban – ez az arány mutatja meg igazán, mennyire éri el célját. Azt, hogy jól célozta-e be hirdetéseinek közönségét, hogy egyértelműen „segít-e” eljutni a pácienseknek a bejelentkezési felületre vagy valahol elakad a dolog.

Ezekkel az alapszámokkal már dolgozhat, és leellenőrizheti, hogy tényleg jó-e a honlapja. Ha talál valamilyen hibát, mindenképpen gondolja végig, mi lehet az oka, min érdemes változtatnia! Érdemes néhány ismerősének is kikérnie a tanácsát: ők mit gondolnak a honlap külsejéről, a tartalmáról, mennyire könnyen igazodnak el rajta, és min változtatnának. Persze, ha hirdeti oldalát, a hirdetési szakemberét is faggassa ki az adott kérdésben, beszéljék át, ő lát-e valamilyen problémát!

Inkább törődjön még kicsit a honlapjával, mint hagyja veszni az eddigi pénzt, energiát és a lehetőségeket, amiket egy jó oldal adhat!

Forrás: Online Marketing Akadémia hírlevele