Praktikusak, segítik praxisa fellendítését, elérheti velük a legmodernebb, rohanó életmódot folytató pácienseket is. Ezt a két dolgot nem nélkülözheti rendelője!

DeathtoStock_Desk8

Én magam is egyre gyakrabban rendelek internetről dolgokat – könyveket, karácsonykor ajándékokat, és persze a FoglaljOrvost.hu is internetes alapú. Ön is tudja, hogy ez egy olyan változás, amit magánorvosként ideje elfogadnia, hiszen nem harcolhat ellene, de nem is érdemes. Inkább hozza ki a maximumot a lehetőségekből!

Két olyan eszköz is van, amellyel ezt megteheti.

  1. Hírlevelek, e-mailes kommunikáció

A másik, amire felhasználhatja, az internet adta lehetőségeket, az a könnyebb, gyorsabb, olcsóbb kommunikáció. Ma már az emberek többségének van e-mail címe, s naponta-kétnaponta nézi is azt. De mennyire lehet ezt kiaknázni magánorvosként? Leleményességgel és kitartással nagyon!

Biztos Ön is feliratkozott már hírlevelekre (ha másra nem is, de a Praxisakadémiáéra mindenképpJ), és talán azt is tudja, hogy ezeket az üzeneteket külön hírlevél szoftverekkel küldik ki, egyszerre több embernek, néha külön összetett folyamatokat felépítve. Az ilyen hírlevél szoftverek megkönnyítik az e-mailküldést, az e-mailcím rendszerezést, igazán praktikusan ki lehet őket használni – és ehhez nem kell folyamatosan a gép előtt ülnie, időzítéssel bármikor küldhet üzeneteket, ha arra van szükség.

A hírlevél azonban nemcsak technológiai szempontból praktikus. Hírlevelekkel elérheti saját, meglévő pácienseit és azokat a potenciális pácienseket is, akik az Ön honlapján keresztül hallanak Önről.

  • Emlékeztetheti pácienseit, hogy kezelésre jelentkeztek be Önhöz, másnap várja őket rendelőjében.
  • Így növelni tudja szakmai hírnevét.
  • Meg tudja erősíteni a páciensekben, hogy Ön egy jó orvos.
  • Hírt adhat a rendelőjében bekövetkező változásokról (pl.: rendelési idő módosulása, nyári szünet).
  • Terjesztheti legújabb kezelési módszereinek hírét.

Mindezt ráadásul úgy, hogy:

  • e-maileket küldeni olcsó vagy éppen teljesen ingyenes (csak a megfelelő hírlevél szoftver kell hozzá, ami lehet egyszeri díjas vagy havi díjas),
  • a konkurencia nem lát bele az Ön levelezésébe,
  • automatikusan küldheti ki üzeneteit,
  • gyorsan elérheti pácienseit,
  • sok embert megszólíthat egyszerre,
  • ugyanakkor személyre szabott üzeneteket is küldhet nekik.

A hírlevelek tehát sokoldalúak, és számtalan célra felhasználhatóak. Növelheti vele a praxisába látogató páciensek számát, és/vagy folyamatos és személyre szabott kommunikációt folytathat azokkal, akik már jártak az Ön rendelőjében, és pontosan tudják, milyen nagy szaktudással rendelkező orvos.

  1. Weboldalának mobilos változata

Ha nem autóval utazik valahova, biztosan megfigyelte már, hogy körülbelül minden harmadik útitársa a mobilját nyomkodja. De ezt akár akkor is észreveheti, amikor kimegy a váróterembe, és a páciensek okos telefonjukkal foglalják le magukat, azon böngészik a weblapokat.

Bár emiatt egyre nagyobbak a telefonok kijelzői, a dolog valószínűleg sosem fog odáig elfajulni, hogy asztali monitor méretű mobillal közlekedjenek az emberek. Éppen ezért egyre fontosabb, hogy egy honlapnak mobilverziója is legyen, hogy az információk elférjenek és átláthatóak legyenek azon a kicsi kijelzőn is. Arról nem is beszélve, hogy a Google, ami Magyarországon a legnépszerűbb keresőoldal, nemrég bejelentette: változni fog az algoritmusa, és április 21-től jobb keresési helyezést érnek el azok az oldalak, amelyeknek van mobilverziójuk. A páciensek tehát könnyebben rátalálnak azokra a magánrendelőkre, amelyeknek mobilverziójú oldaluk is van!

Hogy ennek milyen előnyei vannak?

  • A páciensek akkor is megtalálják az Ön honlapját, és a szükséges információkat az Ön a rendelőjéről, ha éppen csak utazás vagy várakozás közben van idejük (esetleg akkor jut eszükbe) egészségükkel is törődni.
  • Ha honlapján van online bejelentkezési lehetőség, akkor néhány kattintással időpontot is foglalhatnak az Ön rendelőjébe – így többen fognak bejelentkezni Önhöz, hiszen azokat is eléri, akiknek az életritmusukba jobban belefér a mobilnet használata.
  • Ráadásul, ahogy írtuk, azok a páciensek is az Ön, s nem az orvos konkurensei honlapjára találnak rá hamarabb, akik az asztali gépet, a laptopot preferálják.

Ön melyiket próbálná ki szívesebben? Hírleveket küldeni vagy éppen egy mobilverzióba fektetne? Esetleg mindkettőben látja a fantáziát?

Írja meg nekem, kíváncsi vagyok, melyik segítene jobban az Ön rendelőjének!