Néhány hét, és itt az új év. Ilyenkor sokan új tervekbe kezdenek bele – miért is ne lehetne ezeknek az új terveknek az egyike a praxisindítás? Éppen ezért összeszedtem néhány hasznos ötletet, amit mindenképpen érdemes megfogadnia, ha saját rendelőt nyit, még akkor is, ha amúgy nem jutna eszébe, vagy felesleges kiadásnak ítéli meg!

  1. Weboldal

Az első dolog, amin nem szabad spórolnia, az a weboldal. Ezt érdemes a rendelő megnyitása előtt elindítani, hogy már azelőtt terjedhessen a híre, hogy fogadná a pácienseket. Mivel a honlapoknak manapság egyre fontosabb szerepe van (mondhatni, hogy ami nincs az interneten, az nincs), fontos, hogy jól nézzen ki az Ön oldala, valamint minden lényeges információt megtalálhassanak rajta! Hogy mi teszi igazán jóvá egy orvos honlapját? Itt megtudhatja!

Tippek haladóknak: hogy a honlapját megtalálhassák a többi között, érdemes felfogadnia egy SEO szakembert, aki keresési szempontból láthatóvá teszi oldalát, eléri, hogy például a „jó budapesti nőgyógyász” kifejezésre Önt az elsők között dobja ki a Google. Persze, nem csak a Google számít, egy jó Facebook oldalt sem árthat kiépíteni, ahol tartani tudja a kapcsolatot a követőivel, páciensei megírhatják véleményüket, vagy az extrémebbek „becsekkolhatnak” a rendelőbe, amikor ott járnak.

DeathtoStock_Wired2

  1. Beharangozás

Ne felejtkezzen el hűséges, visszatérő pácienseiről sem! Gyűjtse össze e-mail címűket és/vagy levelezési címüket, és küldjön nekik hírt újonnan nyíló praxisáról. Már a nyitás előtt pár héttel küldje el nekik kedves levelét, amely mindenképpen írja meg az alábbi információkat!:

  • új rendelőt nyit,
  • új kezelésekkel és/vagy fejlettebb eszközökkel várja pácienseit,
  • hol van a rendelője,
  • mikor nyit a rendelője,
  • Ön mikor lesz megtalálható rendelőjében,
  • a honlapjának (ahol további információkat találhatnak) mi a címe.
  1. Megnyitó rendezvény

Ezzel zárhatja a rendelő felújításának és berendezésének izgalmakkal és esetenként feszültségekkel teli időszakát. Hívja meg hűséges partnereit, azokat az embereket, akik segítettek a rendelő létrehozásában, és tartson velük egy családias összejövetelt! Érdemes valamilyen orvoslással kapcsolatos témakörhöz kapcsolni, rövid tanácsadást adni az összegyűlteknek (pl.: bemutatni az új kezelés előnyeit).

DeathtoStock_Wired4

  1. Szolgáltatásismertető anyagok

Ne felejtse el, hogy új rendelő, új árlista, új szolgáltatások, ezeket mind be kell vezetni a köztudatba. Készítsen brosúrákat, szórólapokat új kezelési módszereiről, amelyekben leírja, azok miért hasznosak, mire jók, valamint mindenképpen csináljon egy árlistát is! Ezek legyenek színesek-szagosak, feltűnőek és mégis áttekinthetőek, hogy az embernek kedve legyen végigolvasni őket akkor is, ha éppen nem érdekli a konkrét kezelés. Rakja ki őket a váróterembe, nem formázható formátumban, például pdf-ként a honlapjára, hogy a páciens már az előtt tájékozott legyen, hogy belépne a vizsgáló terembe!

  1. Nyitási kedveskedés vagy kedvezmény

A rendelő megnyitása utáni egy-két hónap kritikus helyzet. Ilyenkor derül ki, hogy eddig jól beharangozta-e az új lehetőségeket, vagy sem. Erre ráerősíthet azzal, ha valamilyen kedvezménnyel vagy kedveskedéssel próbálja elérni a potenciális pácienseket. Nem kell nagy dolgokra gondolnia, elég néhány apróságra: osztogathat például jó minőségű bonbont, termékmintát vagy narancslevet a kezelések közben.

stockvault-man-putting-money-in-a-bank127721

      +1. Ingyenes WiFi

Egyre több ember érzi úgy, hogy az internet létszükséglet, legalábbis az aktív generáció tagjai közül. Az emberek az okos telefonjukat nyomkodják a buszmegállóban, a barátaikra várva a kávézókban, így ütik el a várakozást. Miért ne lehetne erre lehetőség az Ön várótermében is? Így észrevétlenül telne az idő, az emberek a kezelés előtt is leellenőrizhetnék, jött-e valamilyen fontos e-mail munkahelyi címükre, vagy üzenhetnének párjuknak a Facebookon keresztül. Bár orvosi szempontból nem létszükséglet, de apró, kedves gesztus lehet, ha beruház rá!