+36 30 877 3795

(Soós Anikónak, az Aesthetica Orvosi Központ marketing managerének vendégbejegyzését olvashatja blogunkon!)

kupon

Bár a kuponok virágkorukat élik, több ezret adnak el belőlük országszerte naponta, és tényleg alig él valaki Magyarországon, aki ne kuponozott volna, vannak iparágak, amelyek szenvednek a kuponozástól. Felmerül a kérdés, orvosként megéri-e kuponozni?

A kuponozás előnyei:

  • sok új lehetséges páciens,
  • ingyen reklámfelület (a Bónusz Brigádnak pl. több százezres az e-mailes listája),
  • egy menő kuponos cégnél megjelenni presztízs,
  • tele napló a meghirdetett szezonban, ha jó a kupon és kelendő,
  • megtanulunk portékaként tekinteni a szolgáltatásunkra, és ez a mi marketinges tapasztalatainkat is bővíti, nem is akárhogy,
  • nem kell befektetni pénzt, csak eladott kupon után kell elszámolni a jutalékkal,
  • jó forgalomterelés a saját honlapra is!

A kuponozás hátrányai:

  • nagyon olcsón kell adni a szolgáltatást, a minimum kedvezmény általában 40-60%, ebből nehezen engednek, ami sokszor a működési költséget is alig fedezi. (10.000Ft-os konzultációs díj helyett a kupont így max 5000 ft-ért lehet adni, ebből viszont lejön még a kuponos cégek jutaléka, amely 20-30% minimum! Így bruttó 3700 ft körül marad a zsebünkben egy vizsgálatra.)
  • általában van minimum kuponszám, amit be kell vállalni, ez akár 100-300 kupon is lehet. Ez persze közel sem garancia arra, hogy el is adják a szolgáltatást, sőt.
  • ha nem vagyunk felkészülve kapacitásilag, akkor az nem csak pénzbeli töbletterhet okoz, hanem hozhat vélt vagy valós minőségromlást is a régi páciensek részére. Pl. megpróbál bejelentkezni kontrollra, és megszokta, hogy 2-5 napon belül kap időpontot, csalódott lesz, ha csak 2-4 hét múlvára kap időpontot.
  • elvétve lesz olyan, hogy ugyanazt a szolgáltatást a kuponos vásárló majd teljes áron is igényli. Ilyen vásárlóval szinte még nem is találkoztam. Ő már csak kuponáron akarja majd ugyanezt a szolgáltatást igénybevenni. A hangsúly az ugyanezen van, mert nem biztos, hogy más szolgáltatást nem vesz igénybe majd.
  • saját régi vevőink jó része is rájön majd, hogy kuponos áron is hozzájuthat a szolgáltatáshoz, így ők is inkább ezt választják majd.

Hogyan jöhetek jól ki a kuponozásból?

  • Érdemes olyan szolgáltatást kuponoztatni, ami nem a fő szolgáltatásunk! Magyarán: a kulcstevékenységünk (amiből tényleg jön a pénz) ára szent tehén. Nem vágjuk le.
  • A szolgáltatás legyen inkább konzultáció jellegű, vagy olyasmi, ami kevés eszközigényű, vagy egy állandó gépparkra épít, esetleg speciális tudás, és amihez ajánlhatunk más szolgáltatást is, ami kapcsolódik hozzá, de normál árazású. (Pl. fogkőleszedés – ehhez tömést eladni már aránylag egyszerű. D-vitamin-szintmérés vérből – ehhez (ha már megszúrjuk) egyszerű helyben eladni egy teljes nagylabort, és hozzá egy orvosi konzultációt.)
  • A szolgáltatás ne legyen bonyolult – ezeket itt nem fogjuk eladni. Pl. a lipóma-eltávolítás nem éppen egy jól eladható szolgáltatás lesz, ez olyan ritkán előforduló probléma, hogy inkább keresőben keresnek rá, amikor gond van.
  • A szolgáltatás legyen „divatos” – elhízás, általános szűrések, ezek nagyon mennek.
  • Ha van specialitásunk, akkor erre rávilágíthatunk a kuponozáskor – pl. gyermekfogászok sincsenek minden sarkon.
  • Ne féljünk tanulni, nézzük át a kuponos oldalakon a legnépszerűbb hasonló szolgáltatásokat, és variáljunk rajta!
  • A lélektani határ 3000-7000ft/kupon körül van, efölött csak nagyon nehezen adunk el majd kupont. Ezt inkább csak azért írom, hogy könnyebb legyen szolgáltatást választani.
  • Egy kuponozás még nem hoz nagy fellendülést, de praktikus eszköz, ha a forgalomnövelő repertoárunkat javítanánk. Mivel egy bizonyos szolgáltatást fogunk eladni, nagyon jó alkalom lesz arra, hogy megtanuljunk helyben más szolgáltatást is értékesíteni, a plusz eladást növelő praktikákat kidolgozni és tesztelni.

Sok sikert!

vendegblogger
Soós Anikó, az Aesthetica Orvosi Központ marketing managere