Sok kiváló orvos évekig csak küszködik magánpraxisával. A kórházi munka és az állami szakrendelés mellett csupa nyűg a vállalkozás, ezért sokan félmegoldásként olyan csoportpraxisokban kötnek ki, ahol kisebb-nagyon betegforgalom összejön a csoportrendelés ajánlásaiból, minimális marketingjéből és a régi páciensekből. Így azonban soha nem alakul ki egy igazán “saját” betegkör, egy lojális, elégedett páciensi csapat, amely aztán az orvos mellett tűzön-vízen át kitart, és boldog nyugdíjas éveket garantál.

Egyes tanácsadók a folyó-hasonlatot használják, én így júliusban inkább egy bőven termő gyümölcsfához hasonlítom az orvosi praxisokat. Hogyan lehet egyik napról a másikra ilyen gyümölcsöző magánpraxisa bármelyik orvosnak? Hm..?

Sehogy! :)

Egy szépen felépített pacientúra, hogy a gyümölcsfánál maradjunk, a felszín alatt kiterjedt gyökérhálózaton keresztül táplálkozik. Ezt a gyökérhálózatot a régi és az új ügyfelek együttesen adják. A régi ügyfeleket ápolgatni kell, hogy visszatérőkké váljanak. Emlékeztetni újra és újra, hogy szeretettel várjuk, hogy éppen újra aktuális egy-egy vizsgálat. Boldog szülinapot és hosszú, egészségben gazdag éveket kell kívánjuk nekik, értesíteni, hogy egy-egy új kezelés, újdonság elérhető a rendelőnkben. Időnként kuponokkal, apró kiegészítő szolgáltatásokkal kényeztethetjük, ha hűséges hozzánk, sőt telefonon érdeklődni, ha egy komolyabb beavatkozás után lábadozik. Így nem kopik ki szép lassan az egyszer felépített betegkörünk, hanem stabilan tartja magát. A kapcsolattartás médiuma az e-mail és hírlevél, illetve a Facebook.

És mi a helyzet az új betegekkel? Praxist bővíteni nem lehet új páciensek nélkül, folyamatosan újakra van szükségünk a növekedéshez. Ezt is tudatosan építgetni kell. Honlapot vezetni, ahol megismerhetnek minket, Adwords hirdetési kampánnyal megtámogatni, hogy a honlapunkra rábukkanjanak a weboldalak dzsungelében. Regisztrálni kell egészségügyi portálok adatbázisaiba, magazinok szakértőivé válni, ahol orvosi tanácsokat adunk, hogy a nevünk forogjon, rendelőnk utcai portálját óriási molinóval feliratozni, hogy mindenkinek szembetűnjön a praxis. Online időpont foglaló rendszerekhez csatlakozni, hogy azonnali foglalások érkezzenek hozzánk, kuponokat osztogatni régi pácienseinknek, hogy barátaiknak ajánljanak minket. Huh, soroljam még?

Sok a munka, de lépésről lépésre megvalósítható és ha mindet megvalósítjuk, akkor már nemcsak nyáron szüreteljük munkánk gyümölcsét, hanem egész évben!:) Kezdjünk hát bele még ma!

Gyumolcsfa