+36 30 877 3795

Más lehetősége nincsen. A magyar egészségügyi ellátás eddig is bőven alakulóban volt, mivel maga a világ és a páciensek szokásai is megváltoztak, de az egészségügyi politika most még jobban felgyorsítja ezt a változást. Most olyan tippeket szedtem össze, amelyek segíthetnek lépést tartani az új helyzettel, és sikeres magánorvossá tehetik!

Egyre több a magánorvos Magyarországon, ma már körülbelül 10.000 van. Amióta Zombor Gábor bejelentette, hogy a későbbiekben elkülönítik az állami és a magánszolgáltatói tevékenységet az egészségügyben, és nem lehet majd kórházakban magánellátást adni, azon gondolkozom, ez milyen hatással lesz majd a magyar egészségügy egészére (hiszen mi egy olyan országban élünk, ahol a két szféra igenis hatással van egymásra!). Szinte biztos vagyok abban, hogy (hacsak nem lesz több keret az állami szférában dolgozók fizetésére, márpedig nem lesz) tovább fog nőni a magánrendelők száma.

stockvault-man-putting-money-in-a-bank127721

Több magánorvos = kevesebb bevétel? Tegyen ellene már most!

De ebben a helyzetben mit tehet egy (gyakran kicsi) magánrendelő azért, hogy fennmaradjon a „tömegben” is? Íme, néhány lehetőség!

  1. Specializálódjon! Gondolja végig, szakterületének melyik része a kedvence, valamint azzal kiket, milyen pácienseket (nemük, koruk, lakóhelyük, anyagi helyzetük – egyszóval a szocioökonómiai helyzetük) tudna a leginkább megcélozni! Ezután találja ki, milyen módszerekkel érheti el a célközönségét. Ha mondjuk bőrgyógyászként, kozmetológusként ránctalanítást vállal szívesen, nyilvánvaló, hogy a tehetősebb, idősebb nőket érdemes megcéloznia hirdetéseivel, médiabeli megjelenéseivel ­ így állítsa be honlapján a keresőszavakat, valamint ilyen szemmel mérje fel, hogy például melyik női magazinban érdemes megjelennie.
  2. Nőjön naggyá! Az egyik legnyilvánvalóbb módja a fennmaradásnak az, ha több orvossal társul egy rendelőben, és az egészségügy minél szélesebb körét lefedik. Így aki betéved, mondjuk, a nőgyógyászhoz, hall a bőrgyógyászról is, és fordítva.
  3. Keressen piaci réseket! Ha talált valami olyan dolgot, ami még nincs a magyar piacon, de igény lenne rá, vagy lehetne igényt teremteni rá, használja ki. A kezdeti lépések ezen az úton döcögősek lesznek, de aztán maga az lesz első valami fontos és hatékony dologban, amely nem mellesleg láthatóságot is ad a tömegben – és stabil anyagi helyzetet.
  4. Mindehhez használjon okos marketinget! Nevezhetjük rendelőnépszerűsítési módszernek is, a lényeg, hogy használja logikusan, praktikusan, lelkesen azokat az eszközöket, amelyekkel kitűnhet vetélytársai közül!

Mi az a hat módszer, amelyet mindenképpen hasznosítania kell?

  1. Internetes marketing. Számítógép, laptop, okos telefon, touchpad, egyszerűen olyan eszközökkel vagyunk körbevéve, amelyek azonnali hozzáférést jelentenek az Internethez – onnan pedig gyakorlatilag mindenhez. Lassan ott tartunk, hogy aki nem található meg könnyen az Interneten, az nem is létezik, arról pedig, aki rajta sincs, jobb, ha nem is beszélünk…
    Ebben a helyzetben nem elég egy jó honlap, muszáj kihasználni a közösségi médiát, tökéletesre fejleszteni a SEO-t, online is tanácsokat adni, valamint folyamatosan figyelemmel követni, mit írnak Önről a különböző oldalakon, és tényleg megtalálható-e a honlapja és azon a fontos információk.

    seo-exploration-sign-brown-parts

    Segítsen a pácienseknek, hogy Önre találjanak!

  2. Belső marketing. Hatszor kevesebbet kell költeni arra a páciensre, akit meg akar tartani, mint arra, akit meg akar szerezni. A belső marketing azt jelenti, mindent megtesz azért, hogy páciensei visszatérjenek később is Önhöz. Kedvesség, figyelmesség, „a jó orvos építőkövei” kellenek ehhez – de ne aggódjon, megtérül az igyekezet! Ráadásul a visszatérő páciensek jelentik a referenciát az újak számára.
  3. Külső marketing. Minden, ami ahhoz kell, hogy új páciensek is halljanak Önről – a célközönség elérése, annak a tudatosítása, hogy Ön segíteni tud rajtuk, meg tudja adni nekik azt, amire szükségük van.
  4. PR. Ez többek között a médiakapcsolatait jelenti. Azt, hogy melyik újságban publikál, honlapon jelennek meg tanácsai, esetleg televíziós műsorban beszél szakterületéről és tudásáról. Ehhez az kell, hogy jó időben és jó helyen érthető üzenetet fogalmazzon meg – az, hogy a célközönsége, jelen esetben a páciensek egy köre, megértse, mit és miért mond és ez milyen hatással lehet rájuk.
    Magazinokhoz bekerülni nem olyan nehéz, mint most gondolhatja. Az egészségügyi lapok többsége tárt karokkal várja az orvosokat – hiszen az, hogy egy elismert szakember náluk publikál, a magazin pozitív megítélését is javítja. Keresse hát fel például a Nők Lapját vagy annak online változatát, a Házipatikát, stb., és írjon oda cikkeket, válaszoljon az egészségügyi kérdésekre, hogy cserébe terjedjen a neve és a híre!

    Keressen fel egészségügyi magazinokat!

    Keressen fel egészségügyi magazinokat!

  5. Márkaépítés. Bár furcsa lehet önmagára és a szaktudására márkaként gondolni, de minden, amiből a rendelője összeáll, egyfajta márkaképet ad önről. Ezalatt nemcsak a grafikus által megszerkesztett logót értem, hanem asszisztensének a munkáját és Önnek a kedvességét, a rendelő és a váróterem tisztaságát és szépségét, azokat a dolgokat, amelyekre egy páciens vissza fog emlékezni, és ezek alapján ajánlja Önt másoknak.
  6. Az ajánlások marketingje. Régen ez volt a legerősebb (és az egyetlen) orvosmarketinges módszer – a szomszéd néni vagy egy rokon ajánlotta „azt a jó doktort”, így mások is felkeresték a rendelőt. Bár még ma is erős az ajánlások rendszere, kiterjedtebb formát öltött, nemcsak a szomszéd néni szava számít, sőt. Az ismeretlenek véleménye az Interneten legalább annyit nyom a latba, mint a szomszéd nénié – ha nem többet, hiszen az ember ma már az Internethez fordul először. Hogy ez jó-e vagy sem, érdekes vitakérdés, de tény, hogy így van, és ha életben akar maradni, tilos figyelmen kívül hagynia. Keressen hát a lehetőségeket, tegyen fel a honlapjára véleményezési dobozt, vagy legyen a tagja olyan honlapoknak, ahol a pácienseknek lehetőségük van írni Önről!

Mint láthatja, az egész sok apróságból áll össze, arra azonban Önnek kell rájönnie, a sok apróságból az Ön rendelőjét mi lendíti fel igazán. Ehhez a tudáshoz pedig a próbálkozás és a tapasztalat vezet, álljon hát neki már ma a tervezésnek, hogy igazán sikeres magánorvos lehessen!

Ön melyik módszerben hisz a leginkább – mire fekszik rá igazán a rendelő marketingjét kialakítva? Írja meg nekem, igazán kíváncsi vagyok rá!

Ha szeretne angolul is tippeket olvasni a témában, kattintson a Healthcaresucces.com-ra!