+36 30 877 3795

Szilveszteri kabarénk jelentkezik! ;)

[FIGYELEM! Bár a cikk alapját a leggyakrabban megfogalmazott pácienskritikák adják, túlzásokat tartalmaz, amelyekért nem vállalunk felelősséget. Emellett szeretném hangsúlyozni, hogy ezek a példák természetesen számtalan lelkiismeretes magyar orvosra nem vonatkoznak! Ön tudja: akinek nem inge…:)]

Íme, néhány tuti tipp, ha meg akar szabadulni páciensétől.

Web

Forrás: http://www.stockvault.net/photo/148003/smiley-face

1. Hagyja várakozni!

Az idő pénz, az ember idegei pedig kivannak, ha sokat kell várnia. Pláne, egy olyan feszült helyzetben, amikor azt sem tudja, minden rendben van-e az egészségével, vagy valami komoly problémára számíthat. El akarja veszíteni a pácienst? Várattassa meg! Jó móka lesz utána a teljesen ideges beteget kezelni, majd látni, hogy nem jelentkezik be újra Önhöz.

stockvault-clock100367

2. Ne hallgassa végig őt!

Bejutott a páciens a rendelőbe, és még nem teljesen morcos, ideges vagy feszült? Vágjon mindig a szavába, akármiről is beszél! Ez kétszer annyira jó megoldás, ha látja rajta, hogy épp valami olyan dolgot szeretne közölni, ami kifejezetten aggasztja.

3. Hallgassa végig, de ne figyeljen oda!

A másik opció épp az előző ellentétén alapszik: hallgassa végig, bármit mond. Csak éppen ne figyeljen oda! Kérdezzen vissza a legváratlanabb helyzetekben, ha valamit mégis meghallott a panaszáradatból, kérdezzen rá két perccel később úgy, mintha a páciens nem mondta volna el.

4.Legyen morcos és udvariatlan a kezelés alatt!

Ha a fenti megoldások nem tetszenek, vegye fel House stílusát. Ami bejött egy sorozatban, biztosan nem fog a valóságban! Legyen hát bátran bunkó, faragatlan és lenéző, a páciensnek biztosan nem fog tetszeni. Valamiért mindig a kedves, normális emberekhez vonzódik.

Forrás: sorozatjunkie.hu

Forrás: sorozatjunkie.hu

5. Ne vegye komolyan a páciens problémáit!

„Csak bebeszéli magának, igazából nem is beteg.” Nincs is ennél idegtépőbb mondat, mikor az ember pontosan tudja, hogy valami baja van, például egyfolytában köhög, folyik az orra, vagy bármi más tünet gyötri. Pláne, hogy már az interneten is kikeresheti, hogy de neki igenis van valami baja!

6. Sorozatosan mondja le a kezelés időpontját!

A páciensek azért is mennek magánorvoshoz, mert ott ők dönthetnek a kezelés pontos időpontjáról. Ne feleljen meg ennek az elvárásnak! Mondja le mindig a páciens időpontjait, tegye át másnapra, lehetőleg úgy, hogy már ő se tudja követni. Ha véletlenül mégis bejut a váróterembe, van egy másik tippem is haladóknak: kombinálja a 6-os pontot az 1-essel, és várakoztassa meg!

7. Írjon ki rossz árlistát honlapjára!

Az anyagiak eléggé kényes dolgot jelentenek mindenki életében. Tüntessen fel rossz árakat a kezeléseknél. Minél kevesebb, annál jobb! A páciens nem tudja majd eldönteni, zavarban legyen vagy bosszús, amikor kétszer annyit kér el egy-egy kezelésért, mint ő számított rá. És biztosan nem tér vissza a rendelőbe. (Ugyanez fordított esetben persze nem igaz.)

Euro coins isolated on white

8. Mondja azt, hogy a páciens problémája könnyen megoldható – mikor nem az!

Vegyünk egy konkrét példát. Makacs bőrproblémával érkezik Önhöz a páciens? Hazudja neki azt, hogy az új csodaszerrel mindez két hét alatt megoldható, mikor két hónap sem elég neki!

9. Vagy éppen ellenkezőleg rémítse halálra, amikor nincs rá oka!

Másik példa! Páciense megfázott, de viszonylag egyszerűen kikúrálható? Állítsa be halálos betegnek szerencsétlent! Biztos ki fog akadni, és felkeres egy másik orvost is a biztonság kedvéért – aki közli vele, hogy csak félrediagnosztizálták. Tipp: ez a trükk kétszer annyira hatásos, ha nem felnőtt a páciens, hanem pici baba, és az anyukájára hozza a szívbajt!

10. Legyen rendetlen és koszos praxisa!

A magánpáciens biztosan kiakad majd, amikor belép a váróterembe, és meglátja, hogy legalább két hete nem sepertek fel! Emellett az is hatásos lehet, hogyha a rendelőben pedig háromhetes por áll a polcokon, ahol a gyógyeszközöket tartja… Még egy kis fekete kosz vagy valami fura, kiömlött anyag, és máris kirázza a hideg a pácienst! Jobb, mint egy horrorfilm!

Mint az eltúlzott, a valóságtól elrugaszkodott példáim mutatják, rossz orvosnak lenni sokkal könnyebb, mint jónak. Viszont tudom, hogy az olvasóim közül mindenki arra törekedett egész évben, hogy jó orvos legyen – másképp a blogomat sem böngészné most praxisfejlesztő tanácsokért.

Ehhez a lelkesedéshez és lelkiismeretességhez szeretnék most Önnek gratulálni! Csak így tovább a következő évben is! :)