+36 30 877 3795

Szeretné, ha több páciens keresné fel rendelőjét? Szeretné, ha azok, akik egyszer már jártak Önnél, visszatérnének a későbbiekben is? Esetleg mindig bántja, ha laikusok megbízhatatlan egészségügyi tanácsokat terjesztenek az interneten, és szeretné megakadályozni ezt? Akár hiszi, akár nem, egy jó bloggal ezeket a célokat elérheti! De mit tartalmazzon az a blog, hogy hatásos is legyen?

DeathtoStock_Wired2

A blog, azaz az internetes napló mára kinőtte magát. Nem egyszerű naplóként funkcionál, nagyon sok a hobbi és a szakmai blog is. Éppen ezért akár Ön is indíthat egyet – orvosként, anélkül, hogy elveszítené a presztízsét, sőt!

Miért írjon blogot?

  • Mert így hallanak Önről azok a páciensek is, akik még nem jártak a rendelőjében. Egy gondosan vezetett blog előbb-utóbb felfut annyira, hogy híre menjen!
  • Mert így közvetlenebb hangnem tud szólni potenciális és tényleges pácienseihez.
  • Mert így segítséget tud nyújtani azoknak is, akik az internetet böngészik egészségügyi válaszokért. Inkább az Ön szakszerű tanácsait kövessék, mint egy laikus oldal nem mindig megbízható tippjeit!
  • Mert így növelheti páciensei kötődését. Ha úgy érzik, Öntől blogja révén bármikor kaphatnak tanácsot, sőt, egy kicsit beleláthatnak az életébe, biztosan visszatérnek majd a rendelőjébe is!

Már csak az a kérdés, hogy mégis mit tartalmazzon blogja ahhoz, hogy kellőképpen felfuthasson, s betöltse azt a funkciót, amit Ön és (potenciális) páciensei szeretnének: informáló, kapcsolattartó, „kedvcsináló” legyen?

Az e-mail környezetkímélő.

“Mit írjak a blogomra?” Íme, néhány tipp!

Bemutatkozás

Írja le, hogy ki Ön, milyen szakmai háttere van, miért is indította a blogot – és persze, hol a rendelője, mik az elérhetőségei.

Bejegyzések

A bejegyzések adják a blog törzsét. Ha nincs bejegyzés, nincs blog sem. Ha pedig csak ritkán posztol, a blog gyakorlatilag tetszhalott, és nagyon keveset ér. Tehát gyakran (mondjuk heti egyszer, de ha igazán lelkes és van ideje, akár többször is – a lényeg, hogy a páciensek számíthassanak Önre és a következő aktuális bejegyzésre!) kell bejegyzéseket írnia. Azonban minden blogírónál eljön az a pont, amikor kifogyott az ötletekből. Ilyenkor érdemes néhány bejegyzés típust sorra venni, hátha az egyik ihletet ad. Lássuk, miből él egy orvos!

  1. Információ

Adjon megbízható információt betegeinek! Új kezelési módszer, aktuális oltás, idénybetegségek megelőzésének módja, ilyen és ezekhez hasonló témákban érdemes gondolkodnia. Tipp: bármiről is ír, gondoljon arra, miközben fogalmaz, hogy páciensekhez szól, nem kollegákhoz! Mindenképpen olyan szavakat és kifejezéseket használjon, amiket ők is megértenek, ha pedig nem, magyarázza el nekik. Az egyszerűség a nyerő!

  1. Érdekes történet

Személyes egészségügyi információkat kiadni persze etikátlan, de ha (asszisztense, recepciósa) lát egy kedves történetet a várótermében, nyugodtan megoszthatja. Egy fiatal férfi aranyosan elkísérte nagymamáját a kezelésre? Esetleg egy kisgyerek mosolyogtatta meg Önt és munkatársait? Az ilyen történeteket imádni fogják az olvasói!

  1. Magánvélemény

Hasonló gyökerekből ered, mint az előző. Ha éri valamilyen benyomás vagy tapasztalt valami olyat, amit nem tud figyelmen kívül hagyni, írja le, mit gondol. Így reflektálhat pácienseinek azon viselkedésére, gondolataira, amiket nem ért meg, vagy amikkel nem ért egyet (persze csak név nélkül!). Ezzel segíthet a pácienseknek abban, hogy átérezzék az Ön helyzetét, és megértsék, milyen orvosként lenni a rendelőben.

  1. Gy.I.K.

A gyakran ismételt kérdéseket érdemes összegyűjteni, és megválaszolni. Nemcsak azokra a kérdésekre kell ilyenkor gondolnia, amit közvetlenül a blogján üzenve tettek fel Önnek, de azokra az általános kérdésekre, amelyek rendelőjében hangzottak el.

  1. „Fel Kéne Tenni” Kérdések

Összegyűjthet olyan kérdéseket is, amilyeneket a páciensek maguktól nem tesznek fel, nem gondolnak végig, amikor a rendelőben vannak (Önnek pedig esetleg nem jut eszébe akkor azt is elmondani), pedig hasznos lehet a későbbiekben.

  1. Probléma/megoldás

Összegyűjtheti azokat az általános problémákat is, amelyekkel felkeresik rendelőjét, és leírhatja megoldásukat, hogy akik ilyennel küszködnek, tudják, mi vár rájuk. Külön jó pont, ha olyan problémákat is felsorol, amelyek nem az Ön szakterületét érintik, de a páciensek nagy része mégis az Ön rendelőjét keresi fel. Így időt spórolhat – nekik is, és saját magának is.

  1. Fogalomtár

Agyban már listát ír azokról az orvosi kifejezésekről, szakszavakról, amelyeket a pácienseknek ismerniük kéne, mégsem tudják, mit takarnak? Az is lehet blogtéma, hogy megpróbálja elmagyarázni nekik, miről van szó! Persze, a magyarázatot csak számukra is érthetően!

  1. Érdekességek, anekdoták

Ha éppen ahhoz van kedve, lazább bejegyzésként orvostörténeti érdekességeket is megoszthat blogján. Egy-egy régi, humoros anekdota, furcsa vagy izgalmas tény felkeltheti az emberek érdeklődését.

  1. Termékelemzés

Ha van olyan egészségügyinek nevezett termék, amiről tudja, hogy a hatóanyagai nem hatásosak… Vagy éppen bőrgyógyászként talált olyan krémet, ami biztosan végez az összes pattanással… Esetleg tudja, melyik fogamzásgátló a legjobb… Adjon tippeket pácienseinek egy blog bejegyzésben!

Ezekkel a bejegyzés típusokkal garantáltan változatossá teheti blogját. Már csak a kitartás és a lelkesedés kell ahhoz, hogy igazán ütőssé és páciens-mágnessé váljon oldala! Sok sikert!

Tipp! Ha szeretne még bejegyzésírói tippeket kapni, olvassa el ezt a bejegyzésem!

Ha pedig orvostársai blogjára kíváncsi, nézze meg ezeket: