Előző bejegyzésünkben kifejtettük, milyen előnyei vannak annak, ha egy orvos privát blogot vezet. Egy blogot azonban csak akkor lehet felpörgetni, ha esztétikailag vonzó, az olvasók szívesen megnyitják és böngészik. Lássuk, milyen alapvető dolgokra érdemes ügyelni, ha az ember blogírásba kezd!

Először is, érdemes végiggondolni, melyik blogszolgáltatóval dolgozzunk. Ismerem a Blogger és a WordPress kezelőfelületét is, mindkettőnek megvan a maga előnye, ugyanakkor (szerencsére) eléggé hasonlítanak is egymásra.

Blogger-com-logo

Forrás: http://samadmalik.com/deindex-blogger-blog/

A Bloggert azoknak ajánlom, akik:

  • nem szeretnének még egy felhasználónevet és jelszót megjegyezni, valamint van Gmail fiókjuk. Mivel a Bloggert és a Gmailt összekötötték, az ember be tud lépni a már megjegyzett jelszóval és felhasználóval.
  • első blogot indítanak be, és emiatt egyszerűen kezelhető szolgáltatót keresnek.

Azoknak azonban nem ajánlom, akik:

  • az e-mailes profiljukat és a blogger-énjüket szeretnék egymástól elválasztani.
  • félnek az esetleges rendszerhibáktól. (Nekem még nem volt ilyen, de néhány ismerősöm panaszkodott rá.)

A WordPresst azoknak ajánlom, akik:

  • egy talán elismertebb szolgáltatót szeretnének használni.
  • nem tartanak az összetettebb rendszerektől – a WordPress kicsit kevésbé átlátható, mint a Blogger.

Azoknak azonban nem ajánlom, akik:

  • nem szeretnének a WordPresshez rendelt widgetekhez (kismenükhöz) kötődni – személyes tapasztalataim alapján a Blogger rugalmasabb ebből a szempontból: több fajta modul és könnyebben hozzáadható, mint a WordPress belterjesebb rendszeréhez.
  • első blogot indítanának be.
wordpress-logo

Forrás: http://superbwebsitebuilders.com/squarespace-vs-wordpress/

Emellett érdemes néhány blogot megnézni mindkettő szolgáltatónál, így fel tudja mérni, melyiknek jön be jobban a stílusba, melyikben lát több lehetőséget, és könnyebben tud dönteni valamelyik mellett.

Miután kiválasztotta a megfelelő szolgáltatót, ideje kitalálni a tökéletes nevet és címet is. Ennek érdemes:

  1.  frappánsnak,
  2.  rövidnek,
  3.  emlékezetesnek,
  4. és relevánsnak lennie ahhoz, hogy az olvasók könnyen megjegyezzék, gyorsan begépeljék és tudják hova tenni.

Mindig a cím a legnehezebb kérdés, így erre szánjon néhány napot, kérdezze meg ismerőseit, szerintük a lehetséges nevek közül melyik a leginkább megkapó!

Ezután pedig indulhat a móka! A kezelőfelületen mindkét szolgáltatónál ki lehet választani egy adott sablont, amely az alapvető elrendezést és stílust határozza meg, és természetesen később alakítható. Ezt kiválasztva lehet elveszni a részletekben. Milyen színvilága legyen a blognak? Egyszerű háttere legyen vagy valamilyen kép? Milyen betűtípussal találkozzanak az olvasók? Hogyan rendezzük el a menüket? Ez bizony több órás meló lesz, ugyanakkor megéri: a jól kinéző blog több olvasót vonz, ráadásul elég egyszer kialakítani az alapokat, utána hozzá sem kell nyúlni (amíg unalmassá nem válik a stílus). Orvosoknak az alábbi szempontokat érdemes figyelembe venni:

  • Az összhatás inkább letisztult legyen, mint színes és kaotikus. Mivel a blog célja alapvetően az, hogy Önt mint szakember prezentálja, olyan stílusban érdemes gondolkozni, amely az orvoslásra emlékezteti az olvasót.
    •  Világos, krémszínű háttér + sötét betűk.
    • Csak a cím legyen extrémebb betűtípussal írva, a bejegyzés teste olyan legyen, ami nyomtatásban is megállja a helyét (Times New Roman, Arial, Cambria, stb.).
  • Legyen Önről egy vonzó kép a blogon, valamint egy pár mondatos, szimpatikus bemutatkozás!
  • A fejlécnek nem muszáj képnek lennie, lehet a honlap címe is betűvel, alatta valamilyen frappáns és könnyen megjegyezhető mondattal, amellyel pozícionálja blogját.
  • Érdemes feltüntetni azokat az egészségügyi honlapokat/blogokat, amelyeket Ön is olvas, és szívesen ajánl másoknak. Ez akár „cserekereskedelmi” szinten is működhet: megbeszélheti az adott oldal vezetőjével, hogy ő is tüntesse fel az Ön blogját, ha tetszik neki – ehhez persze az kell, hogy már tartalom is legyen a weblapon.
  • A navigálást is érdemes egyszerűvé tenni: címkefelhők, kategóriák, különböző aloldalak segítségével. Címkézni talán a legegyszerűbb: a bejegyzés írásakor kell megadni a címkéket is (pl.: depresszió, fóbia, stb.), attól függően, miről szól a bejegyzés. Ezután pedig a címkefelhő modult kell hozzáadni az oldalhoz (a WordPressben ez a Widgeteknél van; Bloggerben: Elrendezés/Modul hozzáadása), s már kész is vagyunk!

Egy blog beindításánál ezek azok az alapok, amelyeket érdemes végiggondolni és minél hamarabb kialakítani. A következő lépés az, hogy tartalommal tölti fel az oldalt: hamarosan olvashat arról oldalunkon, hogy mire érdemes ügyelni bejegyzések írásakor!