+36 30 877 3795

A Facebookon túl még van néhány ötletünk arra, hogyan teheti népszerűbbé blogját. SEO, Bloglovin’, más bloggerek segítsége, YouTube, Twitter… Választani van miből, döntse el, melyik a legszimpatikusabb!

népszerű

Ha az ember egy blogot vezet, előbb-utóbb szeretné minél ismertebbé és olvasottabbá tenni azt, hiszen ezért teszi fel munkáját az internetre. A mai blog- és honlap-áradatban azonban már külön taktika kell ahhoz, hogy újabb és újabb olvasókat nyerjen meg magának az ember. Egy blog önmagában nem elég – hírverés is kell mellé. Ennek mára számtalan útja-módja van, és minden egyes csatornán megnyerhet magának az író néhány (vagy annál több) olvasót. Múlt héten a Facebook előnyeit mutattuk be, most lássuk, mik azok a dolgok, emellett még érdemes bevetni!

Legyen más közösségek tagjai is!

Ha olyan tematikát talál ki blogjának, amihez nemcsak a blogformátum illik, regisztráljon más honlapokra is! Az Instagram például azt teszi lehetővé, hogy saját fényképeket osszon meg másokkal minél hamarabb, gyakorlatilag a fényképezős telefonok megjelenése „szülte” ezt az oldalt. A Pinterest is hasonló célokat szolgál, csak ott kategóriába rendezhet képeket, és nemcsak a saját fotóit töltheti fel kép-napló szerűen, hanem bármit. A Twitter leginkább az USÁ-ban népszerű: néhány szavas „csipogások” (rövid mondatok) és linkek megosztását teszi lehetővé.

Bloglovin’

Van néhány blog követő oldal, amely arra jó, hogy az ember összegyűjtse kedvenc oldalait, és folyamatosan értesítéseket kapjon a legújabb bejegyzésekről. Ezek praktikus és éppen ezért népszerű alkalmazások, amelyek megkönnyítik a blogolvasók életét. Ezt a tudatos blogírók ki is használják, és így is elérhetőbbé teszik oldalukat. A legnépszerűbb ilyen bloggyűjtő a bloglovin’, amelyre regisztrálva néhány egyszerű mozdulattal elérheti, hogy kikerüljön a „Follow me on bloglovin’’” gomb oldalára.

Lépések:

1. Regisztráljon a honlapra! Olyan e-mail címmel tegye ezt, amelyre szívesen kapna heti összefoglalókat azokról a blogokról, amelyeket (esetleg) Ön fog követni. Ha beleszeret a blog-világba,  olvasói szempontból is hasznos lehet ez a honlap.:)

2. Vigye a kurzort a kis kék szív ikonra, azon belül pedig kattintson a Bloglovin Button feliratra!

bloglovin1

A Bloglovin Button helye

3. Válassza ki az Önnek méretben tetsző ikont, és kattintson a „Get this icon” feliratra!

bloglovin2

Get this icon!

4. Másolja be a blog címét, kattintson rá, és másolja ki a html kódot. Innen jön a dolog összetettebb része, de mivel a Bloglovin’ eléggé felhasználó barát, nem hagyja, hogy elvesszen! Ha rákattint a „How to put this icon on your blog” feliratra, képekkel illusztrált leírást kap az ikon hozzáadásáról, akár Blogger-felhasználó, akár WordPress-preferáló. Mi is ezt követtük.:)

bloglovin3

Az ijesztő html-kód.

5. Ha követte az utasításokat, immár kész is van!

SEO

A SEO (Search Engine Optimization; azaz keresőoptimalizálás) azt teszi lehetővé, hogy a különböző kereső honlapokon, mint például a Google, az elsők között kerüljön ki oldala, ha például beírja valaki, hogy „orvosi blog”.

Ez elsősorban a belső tartalomtól függ – be kell kulcsszavaznia blogját. Nagyon fontos ennek tudatában végiggondolnia a blog bemutatkozó szövegét: ebben már szavak szintjén is konkretizálnia kell, miről szól, mi a célja, arra ügyelve, hogy kik alkotják a célközönséget. Ha például természetes gyógymódokat gyűjt össze, ezt hangsúlyozza, ha pedig pszichológiai témában ír, azt. Emellett a bejegyzések címeit is érdemes konkretizálni, valamint a tartalomban néhányszor (azért nem feltűnően gyakran!) elejteni a kulcsszavat.

A kereső optimalizálás nem csak a belső tartalomtól függ, külső tényezői is vannak. Ezek közül az első számú, hogy hány és milyen link mutat a blogra. Éppen ezért érdemes más bloggerekkel vagy honlap vezetőkkel is jó kapcsolatot kialakítani, valamint, ha van esélye valamilyen honlapon ajánlani blogját, azt is megtenni.

Profin SEO-zni nagyon összetett és bonyolult feladat. Ezt külön tanulni kell ahhoz, hogy átlássa az ember, és külön cégek foglalkoznak vele jó pénzért. Laikusként az ember nem tehet többet a fent leírt tudatos nyelvhasználatnál, de már egy-egy emlékezetes és praktikus cím is sokat jelenthet, ha valaki a blogot akarja legooglizni vagy az adott témáról érdekesebb cikkeket keres.

Más blogok

Ha egy közösségnek a tagja, fontos az, hogy jó viszonyt ápoljon a többiekkel. Nincs ez másképp a virtuális közösségekben, például a blogvezetők között sem. Érdemes keresni még olyan orvosokat, akik blogot vezetnek, vagy orvoslással kapcsolatos honlapokkal felvenni a kapcsolatot! Így megkérheti őket, hogy ajánlják a blogját, és viszont: az egymásra mutató linkek révén megoszthatják a másikkal olvasóközönségük egy részét, amellett, hogy ez a fent említett SEO-t is elősegíti.

Ha ezt a fajta „cserekereskedelmet” nem szeretné kipróbálni, akkor egyszerűen legyen aktív! Figyelje a többi orvos-blogot, kommenteljen a bejegyzésekre, ha van olyan téma, amelyet Ön is feldolgozott, másolja be saját írásának linkjét egy rövid bevezetővel. („Én is gondolkoztam már ezen a dolgon, szerintem ez inkább így meg így van, részletesebb érvekért olvassá(to)k el a bejegyzésem!”) Így bekerülhet az aktív bloggerek és blogolvasók tudatába.

YouTube

Lehetséges, hogy nemcsak írásban és szavak vagy képek szintjén szeretné megosztani mondanivalóját a világgal, hanem videón is el tudja képzelni azt? Akkor érdemes adnia ennek is egy lehetőséget. Videót készíteni jóval hosszadalmasabb és összetettebb feladat, mint bejegyzést írni, hiszen nemcsak a belső tartalmat, hanem a képi világot is meg kell tervezni, majd megvágni a felvett anyagot, ha szükséges, finomítani a hangon, stb. Ennek ellenére egy-egy jól sikerült videó sokat jelenthet: az emberek szívesebbe néznek végig egy pár perces alkotást, mint olvasnak, a képszerűség jobban illik a mai társadalom befogadási szokásaihoz.

Ezzel a cikkel blog-szériánk végére értünk! Végigvettük, miért érdemes egyáltalán egy ilyen szakmai hobbiba fogni, milyen stílusban és miről érdemes írni és hogyan lehet lassan, de biztosan kialakítani a blogot követő olvasóközönséget. Reméljük, hasznosnak érezte cikkeinket, és bátran bele mert vágni ebbe a nagy kalandba!