+36 30 877 3795

Ahhoz, hogy jó legyen egy honlap, és pácienseket vigyen a rendelőbe, sok mindennek meg kell felelnie. Most összegyűjtöttem Önnek ezeket a szempontokat, hogy biztosan ne hagyjon ki semmit! Ne ijedjen meg, annyira nem nehéz dolgokról lesz szó!

DeathtoStock_Wired2

A borzalmas honlap 4 típusa

Biztosan Ön is látott már borzalmas honlapot. Persze, többfajta borzalmas honlap is van. Mivel mindig a rossz példákból lehet a legjobban tanulni, lássuk, milyen hibákba eshet, amikor megtervezi honlapját!

  1. A borzalmas honlap egyrészt lehet nagyon ronda és ízléstelen. Biztosan Ön is ismeri az olyan típusú oldalakat, amiket egyrészt nem lehet átlátni, mivel minden ömlesztve van, másrészt pedig csiricsárék és igénytelenek dizájn szempontjából. Hogyan ne essen ebbe a hibába? Keressen jó szakembert! Magánrendelőjének honlapját valószínűleg nem Ön fogja megtervezni, hanem valaki, aki ért a számítógépes dolgokhoz. Az viszont nem mindegy, mennyire ért hozzá, és mennyire lelkesen segít Önnek. Inkább fizessen pár ezer forinttal többet, mint hogy csúnya legyen a weboldala, úgyis csak egyszeri kiadásról van szó.
  2. A borzalmas honlap lehet iszonyatosan logikátlan. Ismeri azt az érzést, amikor böngészik az interneten, és teljesen elveszettnek érzi magát? Na, egy rossz honlap ezt az érzést keltheti. Ha az információk nem ott vannak feltüntetve, ahol lenniük kéne, ha egy gomb nem oda vezet, ahová a felirat alapján hinné az ember, az baj. Hogyan kerülje el ezt a hibát? Alaposan gondolkozzon el azon, hogyan épüljön fel a honlapja!
  3. A borzalmas honlap nem informatív. Dicséretes dolog, ha van három kép is a váróteremről, de senkit sem érdekel, ha nincsenek megadva az elérhetőségek. Vagy az, hogy milyen szakterületen, milyen kezelésekkel dolgozik Ön. Érti már, mi ennek a típusnak a hibája? Akkor azt is tudja, hogy úgy kerülheti el, ha a páciens fejével gondolkozik! Milyen információkra lehet kíváncsi az az ember, akit Ön végül szeretne bevonzani magánrendelőjébe?
  4. A borzalmas honlap nem látható. Hiába szép, logikus és informatív, ha nem adja ki a Google, ha nem lehet rátalálni, nem ér semmit. Hiszen így nem ér el vele senkit, és az lenne a terv! Hogyan lehet kikerülni ezt a hibát? Ehhez sem árthat egy jó szakember. A Google Adwords rendszerét az látja át, aki folyamatosan benne dolgozik, az a személy tudja megmondani, az adott témában (például magánnőgyógyászként) milyen kulcsszavakat érdemes feltüntetni a honlapon, mire hogyan keresnek az emberek, azaz a potenciális páciensek. Emellett persze más is befolyásolja a láthatóságot: például az, hogyha már egyszer megtalálták az Ön honlapját, milyen könnyen találnak rá vissza, mennyire megjegyezhető az.

DeathtoStock_Desk5

Bár a fenti felsorolásban többször is olvasható a „szakember” szó, a honlappal kapcsolatos dolgok nagy részét nem ő tudja elintézni és kitalálni, hanem Ön. Ön ismeri a saját praxisát, a saját szaktudását és szakterületét, sőt, saját magát. Ön tudja, milyen impressziókat akar a páciensben kelteni, hogy mindenképpen felkeresse a rendelőjét. Azonban van néhány univerzális szabály, amit minden magánorvosnak ajánlunk. Önnek is segíthet!

Nulladik lépés: a kereső szavak

Van néhány olyan szó, amit érdemes minél gyakrabban feltüntetni a weblapon, és némelyiket Google Adwords-ös szakemberével keresőszónak is beállítatni, hogy könnyen rátaláljanak a honlapjára. Ilyen például:

  • szakterületének a neve,
  • a város/kerület neve, ahol praktizál,
  • főbb kezelési módszerei,
  • néhány páciensmágnes szó: gyors gyógyulás, jó orvos, ingyenes/díjmentes (ha van ilyen), kedvezmény.

Első lépés: a jó domain és url

A jó honlap eleme a jó domain és url. Hogy mi ez a kettő, és mi a különbség köztük? Az előbbi a honlap címe, amit, ha beírunk a böngészőbe, megjelenik az oldal, az utóbbi pedig az aloldalak linkje.

A domainnek jónak kell lennie.

Hogy milyen a jó domain?

  • Rövid és könnyen megjegyezhető.
  • Beszédes, utal a fő szakterületére, kezelésére, stb..
  • Nem tartalmaz különleges karaktereket (pl.: ékezet, kötőjel stb.).

Tehát a www.dr-kovacs.hu nem valami jó honlapcím. Bár rövid, de van benne kötőjel, és nem valami beszédes és könnyen megjegyezhető: Dr. Kovácsokból van egy pár. Ráadásul nem derül ki belőle, pontosan milyen doktor is az a Kovács. Ez így nem valami hatékony, nem igaz?

Mit lehetne választani helyette? Érdemes valami olyanban gondolkozni, ami az Ön szolgáltatását fedi, azt a kezelési módszert, vagy panaszt, amelyet a legtöbb páciense igénybe vesz, amelyre a legtöbben rákereshetnek. Így a Google keresési listájában is sokkal előrébb kerül. Ráadásul a páciensek is sokkal könnyebben jegyzik meg! Ha nagyobb magánklinikát vezet, vagy egyszemélyes magánklinikájának van neve, ráadásul valamilyen frappáns neve, természetesen az is lehet (sőt, annak érdemes lennie) a domian.

Az url pedig mindig legyen magyarázó. Figyeljen arra oda, hogyha kialakít egy oldalt, ne www.peldarendelo.hu/index.php?id=32&command=menu legyen a címe, hanem mondjuk www.peldarendelo.hu/arak. Ebből azonnal tudni lehet, miről van szó, sokkal tisztább az egész. Kérje meg az oldalfejlesztőt, hogy erre mindenképpen figyeljen oda!

Az e-mail környezetkímélő.

Második lépés: átláthatóság

Utálom az olyan honlapokat, amiknek a felépítését nem lehet ránézésre szinte azonnal átlátni. Egy rendelőről szóló honlapnak ráadásul nem kell túl sokrétegűnek lennie, nem kell online magazinszerűen több „rovatból” állnia. Arról, hogy miket érdemes feltüntetni a honlapon, már jelent meg cikkünk , de nem árthat végiggondolni azt sem, mi hol helyezkedjen el a szükséges információk közül.

Mi legyen a menüszerkezetben?

  1. Főoldal: így sokkal egyszerűbben vissza tudnak lépni oda, ha már nagyon elkalandoztak.
  2. Bemutatkozás: Önről és a szaktudásáról, valamint egy csinos kép.
  3. Szakterületek, kezelések leírása.
  4. Képgaléria: Önről, a munkatársairól, a rendelőjéről.
  5. Gyakori kérdések: van-e parkoló, milyen fizetési lehetőségek vannak, specifikus kezelésekről leírás, stb.
  6. Hírek: a rendelővel kapcsolatos friss infók: új kezelések, zárva és nyitva tartás, stb.
  7. Kapcsolat, elérhetőségek, bejelentkezési lehetőség.
  8. Árlista: végül, de nem utolsósorban, ez a legfontosabb!

A főoldalon stabilan jelenjen meg:

  • az Ön mint praxisvezető bemutatkozása és fotója,
  • időpont foglalási modul,
  • elégedett páciensek véleményei,
  • egy dinamikus, mindig frissülő részen a hírek címei.

Mi az, amit mindenképpen egy kattintással érjen el a potenciális páciens?

  • Az árlista. Higgye el, nagyon fontos, mielőtt be akar jelentkezni Önhöz, mindenképpen megnézi majd. Jó, ha azonnal megtalálja és eléri, nem hat különböző oldalt kell megnyitnia előtte.
  • A bejelentkezési lehetőségek.
  • A kezeléstípusok.

Harmadik lépés: a jó bemutatkozás

Lehet, hogy tökéletesen strukturált, jól átlátható a honlapja, de az biztos, hogy a páciens csak akkor jelentkezik be Önhöz, ha megtetszik a bemutatkozása is. Éppen ezért valami kedves szöveget és képet mindenképpen töltsön fel! Legyen benne, hogy hány éve praktizál, esetleg milyen szakmai sikerére a legbüszkébb – de díjakból és címekből elég egyet is beleírni, az átlagember úgysem érti, miről is van szó pontosan. És így nem is érdekli majd, nem fog végigolvasni egy hosszú felsorolást, bármilyen impozáns is az. Ellenben az biztosan érdekli, mik az orvos gyógyítási, kezelési elvei, milyen hatásos kezelési módjai vannak. Ezeket ne hagyja le!

Természetesen ezt a 3+1 lépést nemcsak akkor teheti meg, ha még csak tervezi honlapját. Ha már egy ideje kész van, és használja, akkor is leellenőrizheti, minden rendben van-e weblapjával. Én mindenképpen ezt ajánlom!

Tetszett a cikkem? Ossza meg egy like-kal, és mások is elolvashatják!