+36 30 877 3795

Ha adatvédelmi incidenst szeretnénk érzékeltetni, az egyik legjobb példa a recepciós pultnál történő személyes adatfelvétel.

Ha a személyes adatok bizalmassága sérül, adatvédelmi incidens történik. A bizalmasság sérülhet, ha egyszerre többen tudnak bejelentkezni, és hallják egymást, vagy ha a váróban jól hallható a recepciós pultnál zajló, amúgy diszkrét adatokat tartalmazó beszélgetés. Azon túl, hogy egy privát egészségügyi intézményben elvárható a diszkréció, ez május 25-e után már a GPDR-rendelkezéseibe is ütközik.

Minden egészségügyi intézmény számára kötelező adatvédelmi hatásvizsgálat elvégzése, mely során azt vizsgáljuk, az adatkezelés folyamatában, az adott ellátó (és kiszolgáló) pontokon milyen kockázatok merülnek fel. A kockázatok esetén a bizalmasságot, sértetlenséget és rendelkezésre állást elemezzük, valószínűségük tükrében. A bizalmasságot az adatvédelmi incidens kapcsán már érzékeltettük. A sértetlenség kerül veszélybe például, ha az adatfelvevő asszisztens rosszul rögzíti az adatokat. Ha ez nem derül ki, a rossz adat marad a rendszerben, nem tudjuk a pácienst beazonosítani egy következő alkalommal, így a rendelkezésre állás is sérül. A hatásvizsgálat során minden adatkezelést így, a lehető legrészletesebben vizsgálunk, hogy a kockázatok feltárjuk, majd a lehető legkisebbre csökkentsük.

Amennyiben kérdése van, személyes konzultáció során mérné fel, milyen felkészülésre van szüksége a május 25-től érvényes GDPR-rendelet kapcsán, kérjen időpontot személyes tanácsadásra! Munkatársaim a tanácsadáson kívül adatvédelmi tisztviselővel, adatvédelmi hatásvizsgálattal állnak rendelkezésre.

Amennyiben mélyebben szeretne a témával megismerkedni, jöjjön el következő képzésünkre!

MentésMentés