+36 30 877 3795

Anyagiakról beszélgetni senki sem szeret. Magyarországon ez valahogyan nem szokás, noha igenis szükség van rá, hiszen gyakran nem mindegy, mire mennyit költ az ember lánya-fia. Emellett olyan világban élünk, amiben gyakorlatilag minden elérhető az Interneten. Éppen ezért praxisvezetőként felmerülhet Önben a kérdés: mikor, hogyan és kinek mutassa meg árlistáját?

kinek

Kinek?

Pofonegyszerű a kérdés, ugye? Mégis összetettebb a válasz. Természetesen a pácienseivel szeretné közölni, mennyit kell fizetniük egy-egy kezelés után. De kik a páciensei? Csakis azok, akik felkeresik rendelőjét? Vagy azok a potenciális páciensek is, akik az Internetet böngészik választ és lehetőségeket keresve? Na, ugye, hogy összetettebb a kérdés, mint gondolná!

Ha már honlapján is feltünteti, az egyes kezelések mennyibe kerülnek, gyakorlatilag akárki megnézheti, milyen árfekvéssel dolgozik. A túl alacsony ár bizalmatlanságot teremt (hiszen miért csak ennyit kér?), a túl magas pedig elriaszt. Ugyanakkor egy-egy árlistának éppen ezért üzenete is van. Van, akinek az az alacsony ár a kedvező, és van, akinek az a magas ár az alap – attól függően, milyen státuszú pácienst vár, előre irányítani tudja, kik térjenek be rendelőjébe, kiknek szól az üzenete.

kinek

Mikor?

Íme, a második kérdés, ami közvetlenül az elsőből fakad. Mikor szeretné megadni kezelési adatait, időpont-egyeztetés esetén, vagy már azelőtt? Szerintem érdemes azelőtt, így a páciens fel tudja mérni, az Ön szolgáltatásához illik-e, s elkerülhetik a kellemetlen kérdéseket a telefonbeszélgetés során. Éppen ezért, ha már az elérhetőségeit feltünteti honlapján, nem árthat az árait is!

hogyan

Hogyan?

Szóban vagy írásban? Telefonos egyeztetés során vagy a rendelőben? A falra kiragasztva vagy a honlapon feltüntetve? Számtalan módja van annak, hogy tudassa, mekkora tételek szerepelnek árlistáján, az egyik legkézenfekvőbb mégis az Internetre feltenni azt. A FoglaljOrvost.hu-t nézve ugyanis pontosan tudom, hogy mennyit számít az, ha a páciensek tudják, milyen kiadásokkal jár egy kezelés, sokkal szívesebben jelentkeznek be azokhoz az orvospartnereinkhez, akik feltüntetik az árakat.

Azonban a honlapon belül is számtalan helye lehet az árlista menüpontnak. Vannak, akik szívesen feltüntetik azt, megint máshol alig látható. Én nyolcvan oldalt vizsgáltam meg azt nézve, mennyire rejtik el az árlistát a magánrendelők. Ez alapján négy nagy csoportba sorolnám őket.

A vizsgált honlapok felén könnyen megtalálható az árlista.

A vizsgált honlapok felén könnyen megtalálható az árlista.

1. Nocsak, azonnal megvan!

Ezek azok a honlapok, ahol nem kell különösebben keresni az árlistát, elég végignézni a menüpontokon, és egy kattintással el is érhetjük. Praktikus, hiszen azonnal megvan, nem kell bóklászni és külön böngészni – s így biztosan nem hagyja ott a honlapot a páciens, és nagyobb eséllyel jelentkezik be a rendelőbe, hiszen nem „titok”, mennyiért kezelik ott az embert.

2. Egész könnyen megtalálható!

A menüpontban ott van az árlista, de nem konkrétan odavezet a kattintás, utána még egyszer-kétszer rá kell nyomni az egérre… Kicsit idegesítő és feleslegesen hosszadalmas, de legalább fenn van, és észrevehető, a páciens tudja, hogy nem feleslegesen keresi a dolgot.

3. Keresem, keresem… megvan!

Vannak olyan honlapok, ahol kész kaland megtalálni a szükséges infót, térkép kéne ahhoz, hogy ne tévedjen el az ember. Itt nincs konkrétan és egyértelműen kiemelve az árlista, nincs külön menüpont, hanem mondjuk a szakterület nevére kattintva, az oldal alján találhatunk egy (csak a szakterületre vonatkozó) listát vagy a „magánszemélyeknek” menüpontra kattintva tudhatjuk meg, mennyit kell perkálni. Nem rossz, sőt, néha logikus is (hiszen a magánszemélyekre vonatkozó információt minek összekeverni mással), de túl sok időt vesz igénybe a keresés, és nem biztos, hogy megtalálják az árlistát.

4. Keresem, keresem… nincs meg?!

És bizony, vannak olyan honlapok, ahol nem tűntetik fel az árakat. Szerencsére nem kifejezetten sok, csak a vizsgált honlapok egy-nyolcada, azaz 80-ból 10 rendelő hagyja le honlapjáról az árakat. Hogy miért, számomra rejtély. Így nem tudják éreztetni, kik tartoznak a rendelő célcsoportjába, milyen pácienseket várnak, ráadásul nincs rosszabb a bizonytalanságnál. Ha egy páciens nem tudja, mennyibe kerül egy kezelés, sokkal kevésbé szívesen emeli fel a telefont, vagy kattint a gombra, és jelentkezik be egy rendelőbe.

Az Öné melyik kategóriába tartozik?

Ha hallgat rám, egyértelműen feltünteti az árakat honlapján, legalább az alapkezelésekre kitérve! Ezzel saját magát is megkíméli a felesleges telefonhívásoktól, és a páciens döntését is megkönnyíti. A „piszkos anyagiakat” már azelőtt lehet így egyszerűen, egyértelműen és célirányosan kommunikálni, hogy konkrétan beszélni a pácienssel.

Ha tetszett a cikkem, mutassa meg másoknak is! Csak egy kattintás a “Tetszik” gombra, és máris megosztotta az ismerőseivel! Így még keresniük sem kell, mint nekem az árlistákat… ;)