+36 30 877 3795

Január 10-én megtartottuk magánorvos partnereinkkel a Nagy Évtervező Praxisnapot, ahol az üzleti tervezéshez és a marketing feladatok megtervezéséhez igyekeztünk segítséget nyújtani előadásainkkal. Ezt követően közös műhelymunkára invitáltuk a résztvevőket, ahol az átadott munkafüzetekben végiggondolhatták és felvázolhatták saját éves marketing tervüket – miközben marketing szakértőink minden felmerülő kérdésben a segítségükre voltak!

evkezdes-tervezes-rendszerezes

 

A tervezés minden vállalkozás sikerének kulcsa – nincs ez másképp az egészségügyben sem. Orvosként ugyan Önök a gyógyításnak szentelik az életüket, de a szakmai fejlődés mellett egy kis üzleti gondolkodásra is szükség lesz, ha sikerre szeretné vinni rendelőjét.

Ha esetleg Ön nem vett volna részt évtervező műhelymunkán, konferencián, akkor íme, összeszedtünk pár segítő szempontot, amiket követve Ön is át tudja gondolna rendelője marketingjével, költségvetésével, kommunikációjával kapcsolatos 2017-es stratégiáját!

  1. VISSZATEKINTÉS. Mik voltak az üzleti tervei 2016-ra? Mit sikerült ezek közül megvalósítani? Amit nem, azt miért nem?
  2. POZÍCIONÁLÁS. Mit szeretne kommunikálni magáról a) pácienseinek, b) orvos kollégáknak, más rendelőknek? Van esetleg egy üzenet, gondolat, amit munkájában hitvallásának tart? Melyik az a probléma, kezelés, része a szakterületén belül amiben a legnagyobb tapasztalata van, amit a legszívesebben végez?
  3. BETEGFORGALOM. Hány beteget látott el 2016-ban magánrendelésén? Mennyit szeretne az idén? Ha ez a szám több rendelési órát igényel, tudja, milyen más időtöltésből fog lefaragni?
  4. IDŐMENEDZSMENT. Marketing- és üzleti feladatok végzésével hány órát tölt el egy héten? Ezt reálisnak tartja? Érdemes kiszámolnia, hogy külsős segítséggel (pénzügyes, marketinges, asszisztens felvételével, ügynökség megbízásával) nem tudná-e számottevően csökkenteni ezt az időt!
  5. TÖBBCSATORNÁS ELÉRÉS. Tudja, mostani páciensei honnan érkeznek Önhöz? Próbáljon meg felrajzolni egy kördiagramot, amin jelöli, hogy a páciensek milyen arányban érkeznek ismerős ajánlásából, weboldaláról, Google Adwords hirdetésekből, hírlevélből, más orvos beutalására, stb.
  6. MÉRÉS, STATISZTIKA. Milyen statisztikai eszközöket használ rendelője eredményeinek mérésére? A weboldalára van analitika (pl. Google Analytics) telepítve, ennek a mutatóit kiértékelik? A rendelőben vezet pontos elszámolást arról, hogy hány beteg jelent meg, mennyi mondta le az időpontot, pontosan mekkora árbevétele volt?
  7. A HAB A TORTÁN. Melyik az a vizsgálata, kezelése, ami a legnagyobb árbevételt hozza Önnek? Tesz aktív módon azért, hogy ezt a kezelést többen vegyék igénybe?
  8. PÁCIENS KOMMUNIKÁCIÓ. Milyen módon, és milyen gyakran kommunikál pácienseivel (rendelésen kívül)? Hírlevelezik, Facebookon vagy „orvos válaszol” fórumokon kommentel?
  9. MIÉRT VAN SZÜKSÉG MARKETINGRE? Mik a marketinggel az elsődleges céljai? Több beteget szeretne? Kevesebbet szeretne rendelni, de szeretné ha azt csak egy bizonyos fajta problémával, kezeléssel tölthetné? Szeretne szakértőként megjelenni interneten, magazinokban, edukációs tartalmakat megosztani az érdeklődőkkel? Egyszer vizsgált betegeiből szeretne fix, stabil pacientúrát kialakítani?
  10. CÉLOK ÉS ESZKÖZÖK MEGHATÁROZÁSA. Tudja, mik 2017-re a pontos céljai, miben kell segítséget kérnie, és esetleg milyen áldozatokat kell hoznia ezek elérése érdekében?

Ha fenti 10 témakört alaposan átgondolta, akkor a tervezés első fázisán már túl is van! Ugye, nem is volt olyan nehéz?

Most következhet a részletek átgondolása, a költségvetés meghatározása és felosztása, és az éves időbeosztás felvázolása, a marketingfeladatok elosztásával. Ha most ügyes volt, egész évben ott lesz Ön mellett ez a sorvezető, amire rápillanthat, ha évközben elveszne a teendők erdejében!

Ha pedig úgy  érzi, szakértőkre bízná a tervezést és a megoldást, akkor ne habozzon felkeresni minket! Egészségügyi marketingre specializálódott csapatunk mindig maximális lelkesedéssel várja Önöket, orvosokat, és személyre szabottan segítünk céljai elérésében!