+36 30 877 3795

Sokat olvashat arról, mit érdemes tenni azért, hogy felpörögjön a praxisa, de arról még keveset, mit nem szabad tennie. Most összeszedtem, mi az a 7 dolog, amellyel tönkre teheti praxisát, és amit megdöbbentően sok orvos elkövet!

stockvault-man-putting-money-in-a-bank127721

  1. „Marketing = reklámozás, ugye?” Nos, nem. Ez a hozzáállás mindenképpen praxis-gyilkos: akkor is, ha emiatt nem hajlandó marketinget használni, és akkor is, ha csak reklámokra költ. Önmagában a reklám nem elég. Bár a páciens hall Önről, de (hacsak nem tökéletes az a reklám) nem biztos, hogy annyira megbízik Önben, mint akkor tenné, ha például egy másik marketing módszert, az „orvos válaszol” rovatokba való tanácsadást vetné be – és így az sem biztos, hogy az Ön rendelőjét keresi fel. Ráadásul, ha a reklám nem harmonizál a rendelőben tapasztaltakkal (nem annyira felszerelt a rendelő, tiszta a váróterem vagy kedves az asszisztens, ahogy azt várja a páciens), csak hazugságnak könyveli el az egészet, és nem tér vissza. Arról, hogy a marketingnek milyen nagyobb részei vannak, és Önnek magánorvosként mikre érdemes gondolnia, itt olvashat!stockvault-pasta-131467
  2. A spagetti/megérzés-marketing öngyilkosság. Angolul spagetti-marketingnek hívjuk azt (én magyarul jobban kedvelem a „megérzés-marketinget”), amikor az ember gondolkodás nélkül, a megérzéseire alapozva „a falhoz vágja a spagettit”, és meg sem nézi, mi lesz belőle – tehát azt, amikor nem gondolkozik, mielőtt és miután cselekszik, csak vaktában próbálkozik dolgokkal. Ez idő, energia és pénzpocsékolás – bár a marketingben nem jósolható meg minden, józan ésszel sok hiba kikerülhető, a tapasztalatokból pedig le lehet szűrni, mi a jó megoldás, és mi rossz.
  3. A túlgondolkozás csak hátráltat. A ló túloldalára sem érdemes átesni, nem szabad túlagyalni a tervet. Ha minden egyes részletet aprólékosan ki akar dolgozni, az összes „mi lesz, ha…” útvonalat végigjárni, sosem fog belekezdeni a tényleges munkába. Márpedig leginkább a tapasztalatokból lehet tanulni!
  4. „Az én rendelőm, az én felelősségem, csakis én dolgozhatok érte!” Még egy hiba, amit ösztönösen elkövethet az ember. Orvosként nem érthet mindenhez, nem lehet gyakorlott SEO-s, reklámszövegíró, honlap dizájner és nem mellékesen szakmailag kiváló doktor is. Ez azt jelenti, hogy bizony segítséget kell kérnie másoktól, olyan emberektől, akik ezekben a dolgokban erősek. Persze, ez nem jelenti azt, hogy Önnek nem lesz feladata, hiszen egyrészt Önnek kell meghatároznia a célokat, valamint leellenőrizni, jó úton halad-e a munka, és utána nyomon követni a következményeket.seo-exploration-sign-brown-parts
  5. Nem lebeg a cél a munkatársak szeme előtt. Mint az első pontban írtam, hiába az ügyes reklám, hanem harmonizál a rendelőben tapasztaltakkal, nem ér semmit. Egy mogorva asszisztens akár egy széleskörű, gondosan kidolgozott marketingtervet is tönkre tud tenni. Éppen ezért, ha új célokat tűz ki praxisa elé, mindenképpen át kell beszélni az ott dolgozókkal, mit jelent ez az ő munkájukra nézve, mit kell megváltoztatni a viselkedésükben, milyen szerepük van nekik ebben az egészben.
  6. „Marketing = azonnali bevétel.” Ez sem igaz! A marketing hosszú távú befektetés, amely van, hogy nem azonnal térül meg, ugyanakkor sokszor többszörös bevételt hoz végeredményben. A hosszú távú cél az, hogy ez a rendszer fenntartsa önmagát, hogy az egyik befektetés a következő alapját jelentse, egy fejlődési spirált eredményezve.
  7. Ha csak cselekszik, de nem elemez. Hiába az ütős marketingterv, a „kiképzett” munkatársak, a felbérelt külsős segítség, ha egyszer nem nézi meg, ezek közül hosszú távon mi hatásos, és mi nem. Mindenképpen kövesse nyomon, a rendelőjében megjelent páciensek hol hallottak Önről, vezessen naplót erről az információról! Így olyan összefüggéseseket fedezhet fel, amiket amúgy nem, például, hogy az egyik magazinban megjelent cikke után többen is felkeresték, míg egy másik írása nem aratott akkora sikert. Vajon mi lehet a különbség oka? A téma, a nyelvhasználat, az, hogy más a két magazin olvasói köre, esetleg a megjelenés ideje?

Ön esett már bele valamelyik „főbűnbe”? Esetleg hozzá tenne a listámhoz még egy lehetséges hibát, amit érdemes elkerülni? Írja meg nekem, szívesen várok minden ötletet, véleményt és történetet!

Forrás