+36 30 877 3795

Nemrég írtam arról, hogy hamarosan még fontosabb lesz, hogy magánorvosként „láthatóvá” váljon, hogy az emberek halljanak Önről. Akkor összeszedtem néhány tippet, most 9 apró tanáccsal szeretném ellátni. Így a páciensek, a szakmabeliek és a média emberei egyaránt megjegyzik majd a nevét, és igazán elismert orvos lehet!

Hogy miért fontos ez?

Szüksége van arra, hogy a potenciális páciensek halljanak Önről – Önről és ne másról. Ehhez pedig az kell, hogy a szakmán belül és azon kívül is elismerjék, az, hogy legyenek olyan ismerősei, akik segíteni tudnak jó hírének terjesztésében, és legyenek olyan felületek, ahol szakmai tudását és elhivatottságát mutathatja be. Ha több lesz a magánrendelő az országban, nem biztos, hogy ugyanolyan könnyen megtalálják a páciensek épp Önt, sőt! Jobb, ha bebiztosítja magát.:)

  1. Érdemes kiválasztani egy területet, amelyre specializálódhat. Ehhez először mindenképpen gondolja végig, miben erős, kérdezze meg akár szakmabeli és nem szakmabeli ismerőseit is. Így tudni fogja, hogy szakterületének mely kisebb részeit ismeri nagyon alaposan, és hogy azok közül melyik passzol leginkább élethelyzetéhez és jelleméhez. Ez azért fontos, mert ha valamire specializálódik, azzal természetesen sokat kell foglalkoznia a későbbiekben.
  2. Írjon cikkeket a témában! Ehhez az kell, hogy a médiabeliek tudják, számíthatnak Önre, legyen szó egy elismert orvosi szaklap főszerkesztőjéről vagy egy egészséggel is foglalkozó online női magazin rovatvezetőjéről. Vegye fel velük a kapcsolatot, ismertesse szaktudását, küldjön cikkeket, érje el, hogy megjegyezzék a nevét! Azt közben ne felejtse el, kik alkotják a célcsoportot: szakmabeli kollégáihoz természetesen teljesen más hangnemben kell szólnia, mint potenciális pácienseihez, a női magazinok olvasóihoz.DeathtoStock_Wired4
  3. Ezek a cikkek a későbbiekben összeállhatnak kötetté. Ha a szakmai cikkekre koncentrál jobban, akkor a kötete jó referencia lehet egy szakmai előadáson, ha a pácienseknek szóló cikkekre, akkor őket szólíthatja meg a kötettel – ahogy a mesterszakácsok is adnak ki szakácskönyvet. A könyvkiadás nagyon nehéz pálya, de ha előtte egy nívós magazinban megalapozza hírnevét és olvasottak lesznek cikkei, biztosabban talál kötetének kiadót.
  4. Tartson előadásokat! Így személyes benyomást tehet és a fórum jellegétől függően megismerheti kollégáit vagy azokat a potenciális pácienseket, akiket érdekel annyira a tulajdon egészségük, hogy végigüljenek egy több perces beszédet. Rájuk tud alapozni!stockvault-microphone116314
  5. Videózza le magát! Akár előadását veszi fel, akár rendelőjéből ad tanácsokat, érdemes belefektetni azt az energiát, ami a zavar és a lámpaláz leküzdésével, valamint a videó megvágásával jár (ehhez érdemes felkérni egy olyan ismerőst, aki szabadidejében vág, és szívesen gyakorolna, egyre többen vannak!). Képi világban élünk, az emberek gyakran szívesebben néznek végig egy videót, mint olvasnak el egy cikket.
  6. Könnyítse meg a saját helyzetét – egy dolgot többször is használjon fel! Ha elkészít egy videót, akkor azt rakja ki honlapjára, ajánlja hírlevelében is, vagy használja referenciaként, ha felkeres egy rovatvezetőt. Ugyanígy a magazinokban megjelent cikkeit ajánlja honlapján is, tegye ki rendelőjének üzenő falára, ugyanazt a témát nyugodtan dolgozza fel több fórumon is.
  7. Nézze át régi anyagait! Ha már van egy új célja, egy leszűkített érdeklődési- és munkaköre, ne felejtse el eszerint frissíteni régi anyagait. Emelje ki az önéletrajzában, nézze át régi brosúráját, mielőtt elküldené a nyomdába, frissítse internetes hirdetéseit, ha pedig szerepel orvosokat bemutató oldalakon, akkor az ottani leírásait is újítsa!DeathtoStock_Wired6
  8. Találja ki a kezdő lépést, és tartsa be a többit is! Gyakran a kezdő lépést a legnehezebb meghatározni: azt, hogy miután kitalálta, milyen területre szeretne fókuszálni, hol induljon el, mire használja fel tudását. Melyik magazint keresse fel? Kit kérjen meg, hogy segítsen videói elkészítésében? Esetleg egy előadással indítsa figyelem felkeltési és jó hírnév szerzési folyamatát? Az első lépés után azonban már automatikusan érkezik a következő, az előadásból például adódik a videó, a videó jó referencia, stb… Persze, más utak is léteznek! A lényeg, hogy tervezzen, és utána ne hagyja elveszni céljait, tartsa be a határidőket, amiket kitűzött!
  9. Sorolja fel érdemeit! Írja össze honlapján, hol milyen cikkei jelentek eddig meg, tüntesse fel szakmai önéletrajzán előadásait, büszkélkedjen díjaival! A kemény munka után megérdemli azt a jó érzést, ami akkor szállja meg, amikor az egyre gyarapodó „büszkeségeim” listára pillant.:)

Tudom, hogy ez félelmetesen soknak és talán túlzottan extrovertáltnak hat, de hosszú távon meghálálja magát. Közben persze nem szabad átesni a ló túloldalára, és elfelejtkezni a lelkiismeretes gyógyításról a legújabb cikke miatt, vagy a médiaszemélyiség negatív sztereotípiájának megfelelni. Hiszen eredetileg nem ez volt a cél, nem igaz?

(Hasonló témában angolul olvashat cikket itt is.)