Van néhány tévhit, amely elterjedt az orvosok között, de a páciensek orvosválasztási szokásai, és a visszajelzések rácáfolnak ezekre a mítoszokra. Én most e mítoszok közül gyűjtöttem össze a legfontosabbakat.

Orvosként nagyon nehéz a páciensek fejével gondolkozni, hiszen Ön teljesen más szemszögből látja ugyanazt a helyzetet. Szerencsére én mindkét fél világába belelátok :), így kicsit közelebb hozhatom egymáshoz Önöket. Lássuk, mire érdemes gondolnia praxisvezetés közben!

Medical discussion at hospital with patient

1. tévhit: A páciensek észérvek alapján döntenek

Az emberek többsége nem logikusan, a dolgokat mérlegelve dönt. Ez gyakran az orvosválasztásra is áll. Egy régebbi amerikai felmérés alapján  a páciens gyakran nem azt az orvost keresi fel (újra), nem ahhoz kötődik, aki szakmailag a legelismertebb. Ehelyett sokkal fontosabb, hogy lássa rajta, érdeklődik az állapota iránt, kedvesen mosolyog, jó a kisugárzása… még akkor is, ha esetleg az adott orvos nem tudja meggyógyítani őt!

stockvault-coins-123736

2. tévhit: Minél olcsóbb a kezelés, annál több pácienst vonz!

Ez sem feltétlenül igaz. Nyilván, az olcsóság előny, de van egyfajta üzenete is: „nem értek annyira az orvosláshoz, mint a vetélytársaim, ezért kezelem a pácienseket alacsonyabb áron”. Persze a túl magas ár is üzenettel bír: „exkluzív vagyok, az átlagember nem engedhet meg magának”. Emiatt mindenképpen végig kell gondolnia, hol szeretné pozícionálni rendelőjét, szaktudását és saját magát!

Az árat természetesen sok minden meghatározza:

  • a szaktudása,
  • a rendelő felszereltsége,
  • a kezelések típusai,
  • a vetélytársak árazása,
  • a rendelő lokációja,
  • a rendelő és a váróterem szépsége.

Ezeket mérlegelve érdemes belőnie árazását!

3. tévhit: A sokszínűség előny

Impresszív lehet az az ember, aki sok mindenhez ért. Ugyanakkor, amikor már a sokadik képességét sorolja fel, a többiek szkeptikusan néznek rá, hiszen a kevesebb néha több. Ez duplán igaz egy olyan összetett tudományra, mint az orvoslás, amely az emberi test bonyolult működésével foglalkozik. Éppen ezért jobb keveset tudni, de azt nagyon!

Ez anyagi szempontból is kifizetődő lehet: ha valamire specializálódik, akkor a neve összefűződhet az orvoslás azon szegmensével, amiben szakértő, úgy tudja magát pozicionálni, hogy aztán a többségnek az Ön neve ugrik be a szakterületet meghallva.

4. tévhit: Ha használ a kezelés, mindegy, milyen a magánpraxis

Nagyon sokszor írtam már, hogy a páciensek sokkal nagyobb elvárásokkal keresnek fel egy magánpraxist, mint egy állami kórházat vagy rendelőt. Mivel a kezelés nem ingyenes, azt akarják, minden más legyen tökéletes. Nem elég, hogy meggyógyulnak, az is sokat számít, mi várja őket a váróteremben és a rendelőben. Kedves a recepciós és az asszisztens? Kellemes a váróterem hangulata? Könnyen megtalálható vagy eldugott helyen van? Sokat kell várni vagy pontosan beengedik? Szép és tiszta maga a rendelő? Ezek mind-mind számítanak!

Forrás: DoctorDent (http://www.doctordent.hu/fogszabalyozo_szakorvos)

Forrás: DoctorDent (http://www.doctordent.hu/fogszabalyozo_szakorvos)

5. tévhit: A külső nem számít

De, sajnos, számít! Az orvosválasztást azt is befolyásolja, hogy néz ki az adott doktor. Ez persze nem azt jelenti, hogy az orvosoktól azt várják el, topmodellek legyenek, és a következő George Clooney várja őket a rendelőben. A lényeg, hogy az ember kisugárzása jó legyen, kellemes benyomást keltsen, mosolygós és kiegyensúlyozott legyen. Emellett pedig az ápoltság is fontos, pláne egy olyan munkakörben, amit az egészséggel, a hófehér köpennyel kötnek össze az emberek.

Tipp: ugyanez áll az interneten terjesztett orvos portrékra is! Nem az a lényeg, hogy tökéletesre „fotósoppolják” Önt, hanem hogy megnyerő legyen fényképe!

Milyen téveszmék terjednek még az orvosok között Ön szerint? Írja meg nekem, kíváncsi vagyok, más miket tapasztal!